tisdag 29 september 2009

Greatest Show On Legs On O.T.T.

Så var det nu åter igen dags för någonting roligt igen, jag tänkte att jag ska lägga in lite roligheter då och då i bloggen som lite variation bland de ämnen som är allvarliga.

Vad det roliga består utav den här gången ska jag inte avslöja så mycket om, ordet kul kanske passar bättre i det här fallet.

Men jag kan väl säga som så här att klippet är ifrån 1982, att det är en engelsk show, att uppträdandet görs av några engelsmän som fortfarande än idag är ihågkomna för det här även om gängets huvudperson Malcolm Hardee dog runt 2005, och att videoklippet finns på http://www.youtube.com/watch?v=JGeZgmU3-uE .

Har jag sagt för mycket? Om så är fallet så har ni nog redan räknat ut vad klippet innehåller för någonting.

Men oavsett vilket: Kolla in det, vetja.

För det är faktiskt både kul och modigt, det finns även några svenska varianter på detta framträdande.

Men nog snackat nu, så bered er på ett gott skratt.

4 kommentarer:

Smörblomma sa...

Storm och orkan har det varit här ute på gården förra natten, det mesta har vällt omkull.

Äh, jag slapp inte in och kolla klippet, datorn ville att jag skulle bevisa att jag är över aderton, vilket jag nog i och för sig nog är!

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Ajdå.

Angående klippet: Okej, men det är ju bara att du bevisar det för datorn då. Men annars kan du söka Greatest Show On Legs On O.T.T. på Youtube då, för då hittar du klippet. Klippet är ballongdansen.

Smörblomma sa...

Ha, ha, jamen då så!

Visst är ballongdansen bra, påminner mig om en "kulturell dans show" som vi beställde till min svägerska i födelsedagspresent, när hon fyllde femtio i vintras.

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Hehe, precis!
Snacka om en kul födelsedagspresent, hoho!