söndag 11 oktober 2009

Boråspolisens kompetens är körd i botten, om de ens någonsin har haft någon

Vad tycker ni om begreppet hets mot folkgrupp?

Själv anser jag att detta begrepp är oerhört luddigt och falskt så det skriker om det, eftersom det innefattar mängder med saker som inte har med hets mot folkgrupp att göra, t ex trosbekännelse och sexuell läggning.

Det senaste exemplet på en sak som inte har med folkgrupper att göra är rökbomber, men enligt polisen i Borås så är så inte fallet.

Med andra ord så är Boråspolisen inkompetenta hela bunten och skulle lätt köra i botten i de allra flesta samhällstester, vid närmare eftertanke är det nog samtliga.

Följande notis stod nämligen i dag på SVT text-tv:

En hemmajord rökbomb kastades in i RFSL:s lokaler i Borås natten till idag. Ett tiotal personer fanns i lokalen men ingen fick skador som kräver vård. Polisen rubricerar fallet som hets mot folkgrupp och framkallande av fara för annan.

Det här var det dummaste som jag har läst på flera veckor.

Visst, framkallande av fara för annan är det solklart, men hets mot folkgrupp är det inte.

Det är alltså dags för Boråspolisen att se över sin egen kompetens, eller rättare sagt sin inkompetens.

Eller vad tycker ni själva?

6 kommentarer:

charlotte sa...

jag räknar inte sexuell läggning som folkgrupp iaf..

Anonym sa...

Karpstrypare, jag fann dig gnm hon bredvid :) Ja, vad äter du på morgonen? ;)

Ok, seriöst - är det inte hets mot bögar? ;) Folkgrupp - om den är riktad mot just homosexuella, vilket jag antar, så ja. Folkgrupp kan inte en sexuell läggning vara oavsett. Vad är en folkgrupp? Vad är en grupp folk? Vad är det för skillnad? DÄRI ligger svaret.

Kram - Hooden

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Nej, det gör inte jag heller, för det är det inte.

Svar till Anonym: Okej, där ser man.

Vad jag äter på morgonen? Vad har mina frukostvanor med detta inlägg att göra?

Nej, det är inte hets mot bögar, för sexuell läggning är ingen folkgrupp oavsett vilken sexuell läggning som det än är frågan om.

Nej, homosexuella är ingen folkgrupp, det är sexualitet som det är frågan om och inte folkgrupp, det säger sig självt.
Eller tror du att bögar är en folkgrupp? Nu får du väl ändå ge dig.

Precis, en sexuell läggning är ingen folkgrupp.
Vad är en folkgrupp är? Folkgrupp har med entecitet att göra, ingenting annat.
Angående en grupp folk så var det oerhört löjligt påstått, som sagt så är en sexuell läggning ingen folkgrupp, folkgrupp har med entecitet att göra.DÄRI ligger svaret.
Hur många gånger ska jag behöva upprepa detta och förklara detta för dig för att du ska förstå, Hooden?

Karpstryparn sa...

Tilllägg: Etnecitet ska det stå, inte entecitet.

charlotte sa...

godmorgon
ha en jättebra dag..

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Tackar, hoppas att du har en bra kväll.