fredag 16 oktober 2009

Det är mer och mer uppenbart att SD i nästa års val kommer in i riksdagen

Idag stod följande artikel på TV4:s text-tv:

SD kommer in nästa val

Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen efter nästa val. Det säger idag socialdemokraten Göran Johansson, tidigare ordförande i kommunstyrelsen i Göteborg, till Politikerbloggen.

-De kommer in den här gången, det har jag sagt länge.
PB: Vad händer om de inte lyckas?
¨-Då är de helt slut som parti.

En annan artikel om SD stod också den på TV4:s text-tv idag.
Den löd så här:

SD går ut hårt inför valet

Sverigedemokraterna satsar stort på nästa års val. 19 miljoner tänker partiet lägga på i första hand brevutskick och reklam i TV4.

Det är betydligt mer än vad riksdagspartierna Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Kristdemokraterna har satt av till sina valkampanjer, skriver Svenska Dagbladet.
MP räknar med sju miljoner och V med nio.

Ja, det är inte bara Göran Johansson som är säker på att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen i nästa val, utan också många andra politiskt korrekta, både inom politiken och på andra håll.

Och det finns heller ingenting som talar för att de inte kommer att komma in, med tanke på bl a de många negativa saker som t ex invandringen, det mångkulturella samhället och en massa andra saker står för.

Så det hela ser mycket lovande ut för SD.

Enligt en annan artikel på TV4:s text-tv vill även 4 av 10 väljare att de etablerade partierna samarbetar med Sverigedemokraterna.

Samtidigt finns det många som fortfarande tror på lögnerna om att Sverigedemokraterna är ett "främlingsfientligt" parti, vilket partiet naturligtvis inte är.

Däremot är SD ett realistiskt parti som står för en verklighetsförankrad politik med realistiska budskap.

Dessutom finns det ingenting som heter främlingsfientligt, detta ord finns ju inte utan är påhittat utav det politiskt korrekta etablissemanget.

Som sagt, allting talar för att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen i nästa val, vilket naturligtvis är bra.

Vad tycker ni själva om det här?

Är det bra om SD kommer in i riksdagen i nästa val, och i så fall varför?

Eller är det inte bra om de kommer in, och i så fall varför?

2 kommentarer:

charlotte sa...

han har hört av sig till mig med men jag valde att inte svara:Får jag lägga in texten med på min blogg?
Skrivet av Åke 2009-10

charlotte sa...

jag publicerade hans kommentar men jag har inte brytt mig om att besvara den. han är både pedofil o attentionwhore vewrkar det som
ha en bra dag