torsdag 5 november 2009

Försöker Miljöpartiet göra en "Mona Sahlinare" med tanke på Peter Erikssons uttalande från idag?

Skriker Miljöpartiet som vanvettiga hundar i sin desperata jakt efter bättre opinionssiffror, eller vad är det frågan om?

Är partiet på väg att åka spikrakt ut ur riksdagen, och därmed beredda att spränga alla gränser för idiotiska uttalanden i försök att undvika att passera "avgrundsbranten"?

Ärligt talat, hur dåligt går det egentligen för partiet?

Anledningen till min undran är en artikel som idag stod på TV4:s text-tv, efter att ha läst den undrar man om språkröret Peter Eriksson försöker sig på en "Mona Sahlinare", alltså ett fullständigt idiotiskt och genomkorkat uttalande.

Visst, han har långt kvar till hennes låga nivå, men han försöker tydligen i alla fall.

Följande artikel stod nämligen idag på TV4:s text-tv:

MP: "Jag har ett radioutseende"

Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson har ett extrajobb den här veckan, som oavlönad radiopratare i Radio Norrbottens morgonprogram Callne & Co.

-Jag har ju ett radioutseende, så det passar bra, säger Kalixbon.
Han får säga och tycka nästan vad han vill i sin roll som bisittare. -Det krävs ju en viss integritet och man inte fläskar på och är för partipolitisk, säger han.

Jaha, ja........"Jag har ett radioutseende".

Tydligen så försöker sig Peter Eriksson på en "Mona Sahlinare" för det här är ett uttalande helt i hennes anda, med andra ord ett genomkorkat sådant.

Alla vet ju att man inte syns för svenska folket om man sitter och pratar i radio, för där är det rösten och vad man säger som räknas och inte hur man ser ut.

Men visst, bara för det innebär det ju inte att man ska se hur ovårdad, oborstad och genomrutten ut som helst.
Eller enkelt uttryckt: Rent utsagt för jävlig ut!

Hade det gällt ett medverkande i ett TV-program så hade jag däremot förstått Peter Erikssons påstående. Men uppenbarligen så är det inte TV som det är frågan om.

Och vilket namn på ett radioprogram förresten. "Callne & Co"........

Tydligen så är de som har kommit på programtiteln starkt USA-inspirerade, för någon dummare programtitel var det länge sedan som jag både hörde och läste om.

Titeln "Kalle Rumpnisse & Knull och Tutt" hade passat bättre.

Läs mer om det hela på http://www.kuriren.nu/lokala/kalix_artikel.aspx?ArticleId=5127740&place=Kalix .

3 kommentarer:

Smörblomma sa...

Just det, man får vara försiktig i dagens läge ;)

"Kalle Rumpnisse & Knull och Tutt" hade varit klart bättre, tycker jag också.

cosmopolitan sa...

jag håller med

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Precis.

Svar till cosmopolitan: Sedärja.