fredag 11 december 2009

En liten visa om muslimska terrorister

Eftersom jag i början av det förra inlägget gjorde en muslimsk variant på en svensktoppslåt, i alla fall en del av dess text, så kan jag lika gärna köra på med något liknande i det här inlägget också.

Men den här gången är det inte frågan om en låt där orginalet är omgjort, nej, den låten som kommer i det här inlägget har jag faktiskt skrivit tillsammans med en kompis.

Men det var jag som satte musik till texten. Jag kan nämligen spela gitarr, inte sådär megabra kanske, men kan typ 3-4 ackord i alla fall.

Tro det eller ej, men man kan spela rätt många låtar med hjälp av så få ackord.

Vi skulle faktiskt spela in en skiva vid ett tillfälle, vi fick tillgång till studio och allt på en fritidsgård i Karlstad.

Men tyvärr så blev det inte av, det kom andra saker emellan.

Det hade dock inte blivit någon fullängdsskiva, vi hade nämligen bara 7 egna låtar. Men vi hade gjort covers på en masa låtar också, t ex "Bananrepubliken" med Cornelius Wresviijk (Är inte riktigt säker på hur hans efternamn stavas).

I en av våra egna låtar så hade vi utmålat en före detta vän som pedofil, låten hette "Pedofilen Wolfgang". Om vi hade släppt den på skiva så hade vi dock fått byta ut namnet till ett fiktivt sådant, eller vad det heter.

Och i en cover på Trazan och Banarnes låt "Sardinsången" så hade vi gjort om texten så att den handlade om en gammal kompis som vi hade utmålat som bisexuell i den. Låten gick i vals, om ni undrar.

Vår kompis gillar inte bisexuella, det var därför som vi utmålade honom som bisexuell i låten. Men även där hade vi fått byta ut namnet på den aktuella personen i den, om vi hade spelat in den.

Så nu vet ni vad som kan hända om ni blir kompis med mig, haha.

Nåja, ett gott skratt förlänger ju livet.

Men nu till den låt som jag ska publicera texten till. Den skrevs för ungefär 5 år sedan (tog bara några timmar att skriva den, skulle ha gått ännu snabbare egentligen men vi skrattade så mycket när vi skrev den, var därför som det tog så lång tid) och heter "Bin Ladin".

Det är ingen hyllningsvisa, om nu någon tror det, utan en nidvisa.

Låten går i valstakt, och texten till den går så här:

"Bin Ladin, Bin Ladin, du gjorde oss så glad,
när du frälste hela världen med Afghanistan

Bin Ladin, Bin Ladin, Allah är så glad,
vi mördar, vi dödar västerlänningar var dag

Bin Ladin, Bin Ladin, al-Qaida älskar dig,
men passa dig noga om du skulle säga nej

Bin Ladin, Bin Ladin, Allah är faktiskt gay,
så man kan nog säga att han älskar dig"

Nå, vad tycker ni?

Tror ni att den hade blivit spelad i radio? *Skrattar*

9 kommentarer:

charlotte sa...

haha en klar listetta

Smörblomma sa...

Bra om novellen är intressant :)

Håller verkligen med Charlotte där; en klar listetta, ja. Ett gott skratt fick man sig också på köpet!

annsan_s sa...

Hej!

Vill du ha mer besökare till bloggen? Tjänsten är helt gratis.
Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar

Gå med här!

http://www.bloggplus.se?r=58155

Ida sa...

tack så mycket! :D ja visst är det ruskigt dyrt att ta körkortet, det skulle vara fan om man blev av med det, men det hade jag verkligen inte tänkt.

haha vilken låt! :P
allt väl med dig idag förresten?

Karpstryparn sa...

Svar till annsan_s: Okej, tackar för tipset.

annsan_s sa...

Varsegod!

Ok, vad konstigt! Om du följer mig så ser du mitt inlägg!

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Ja, hehe, kanske det.

Svar till Smörblomma: Ja, jag tänkte att jag skulle bjuda mina läsare på något över det vanliga, hehe!

Svar till annsan_s: Tackar för tipset, ska kolla in sidan. Prenumerar på din blogg via bloglovin från och med idag, det var jag som gjorde lite galet bara, var därför det inte funkade.

Svar till Ida: Ja, precis.

Angående låten: Hehe, tackar, publicerar nog någon mer låttext vid något tillfälle, OBS!, jag har inte copyright på mina låtar, så det är bara att kopiera låtttexterna, om du vill.

Jodå, helgen var jättekul! Din då?

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Kan ni inte göra en låt om Aldebe med ABC som förlaga? Hans namn passar perfekt in i refrängen: AL-DE-BE!

Karpstryparn sa...

Svar till Robin Shadowes: Ja, hehe, vi kan ju försöka. Fast det får nog bli en aukustisk variant på den då, får ändra ackorden lite grann också. Men det skulle kunna funka.