torsdag 28 januari 2010

Några vitsar om muslimer och islam

Innan jag börjar detta inlägg så ska jag bara klargöra att det inte är något rasistiskt eller liknande med det, ni som är humorbefriade kan enkelt uttryckt dra käpprätt åt helvete!

Sådär, nu var det sagt, och därför går jag nu över till humorn.

Varsegoda:

En muslimsk kvinna klädd i burka eller annan slöja är ute och går på stan. Plötsligt kommer en man fram till henne och frågar: -Ursäkta att jag frågar, men är du nyss uppstigen från de döda?

Kvinnan: -Va? Varför frågar du det?

Mannen: -Ja, du har ju fortfarande liksvepningen på dig.

(Det finns en annan variant på den här historien också, den kommer här:)

En muslimsk kvinna klädd i burka eller annan slöja är ute och går på stan. Hon stannar till vid ett gathörn, och ser då en man som tittar väldigt mycket och konstigt på henne.

Hon tycker att det känns obehagligt och går vidare, men mannen följer efter henne.

Till slut stannar hon och frågar mannen följande: -Varför följer du efter mig???

Mannen: -Jo, jag har aldrig sett en så fräsch zombie förut.

Kvinnan: -Va? Vad menar du med det?

Mannen: -Jo, du är ju inte så rutten. Eller beror det på liksvepningen? Jag är nekrofil, ska vi knulla?

8 kommentarer:

Stevie sa...

HaHaHaHaHa! De var riktigt bra måste jag säga! Fniss!

En muslims man går förbi Rosengård skolan på kvällen och hör en röst som ropar på hjälp.
Han går in på skolan och ser en fé som har fastnat, så han hjälper henne att komma loss, och som Tack får han tre önskningar.
"Då önskar jag att jag var i ett varmt land" sa mannen, och vips så var han i Saudi Arabien.
"Jag önskar att jag var otroligt rik med stort flott hus och med massor av tjänare" sa mannen, och vips så var han det.
Inför den tredje önskan tänkte mannen till en stund och sa:
"Jag önskar att jag slipper jobba"
och vips, så var han tillbaka på Rosengård skolan igen.

Jag har många muslimska vänner, så jag vet hur som fungerar, och socialen är deras bästa vän.

Ha en bra Fredag.

Kram
Stevie

PS! Ser fram emot Ditt nästa inlägg.

charlotte sa...

haha den första varianten var bra. hört den här då:
död invandrare hittad på botten av en sjö invirad i kätting

i polisrapporten: kriminell blatte stal mer kätting än han orkade simma med. utredningen nedlagd

Openeyes sa...

En neger, en arab, en kines och en kurd är ute i skogen, när dom helt plötsligt träffar en mördare som hotar dom med kniv

- Plocka 10 frukter på var annars dödar jag er, säger mördaren.

Negern, araben, kinesen och kurden springer åt olika håll och plockar frukt så svetten rinner, först tillbaka är kurden, han har med sig 10 jordgubbar

Mördaren: -Stoppa upp dom i röven utan att visa en min!

Därefter stoppar kurden upp dom 10 jordgubbarna i arslet utan att visa en min och släpps fri.

Andra tillbaka är kinesen, han har med sig 10 äpplen

Mördaren: -Stoppa upp dom i röven utan att visa en min!

Därefter stoppar kinesen in 9 äpplen i röven och skriker av smärta på det tionde, Mördaren dödar honom.

Tredje tillbaka är Araben, han har med sig 10 Blåbär

Mördaren: -Stoppa upp dom i röven utan att visa en min!

Araben stoppar in 2 blåbär och börjar sen vrålskratta, mördaren dödar honom.
När araben kommer till helvetet så träffar han kinesen och kinesen frågar
- Varför började du skratta?
- Jag såg att negern plockade meloner!

annsan_s sa...

Hej!

Svar: Vad bra vitsar. Hahahahaha

Ha en fin lördag. Kram

Karpstryparn sa...

Svar till Stevie: Hehe, tackar tackar, din hostoria var bra och rolig den också!

Ja, socialen är alltid muslimers bästa vän.

Hoppas du hade en trevlig helg.

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Nix, hehe, har inte hört den förut, men den var både klockren och verklighetsförankrad.

Karpstryparn sa...

Svar till OPeneyes: Hehehehehehehehehe, den var klockren den!

Karpstryparn sa...

Svar till annansan_s: Hehehe, tackar.

Hoppas din helg var bra.