torsdag 18 februari 2010

Hur man anpassar sig till dagens Sverige

Det här citatet är hämtat ifrån en msn-konversation under gårdagskvällen, och det lyder så här:

"Man måste ha lite stil och klass om man ska komma någonvart i dagens Sverige, det går inte att köra med demokratiska metoder eftersom det handlar om att anpassa sig efter vad som gäller i samhället."

Med tanke på all antidemokrati som råder i Sverige nu för tiden, t ex ifrån våra folkvalda i riksdagen, politiskt korrekta journalister och andra makthavare, kort sagt det politiskt korrekta etablissemanget, antidemokratiska "antirasister", vänsterextremister osv så är detta citat mycket träffande.

Eller vad tycker ni själva?

PS. Om ni undrar varför jag inte har skrivit något inlägg i denna blogg sedan i fredags så beror det på att jag råkade ut för en olycka i lördags, därför har jag inte kunnat skriva någonting sedan dess eftersom högerarmen har behövt vila.

4 kommentarer:

charlotte sa...

det stämmer i sak men det är exakt ett sånt samhälle jag inte vill ha- sköt dig själv o skit i andra o att klättra över lik för att få det man vill

Emma-Lou sa...

SVAR: Tycker du? :)

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Nej, jag vill inte ha ett sånt samhälle jag heller, det är en utav orsakerna till att jag är emot den antidemokratiska och fascistaktiga politiska korrektheten. För jag hatar den!

Karpstryparn sa...

Svar till Emma-Lou: Japp.