tisdag 23 februari 2010

Stoppa all import av tigerräkor medans det ännu finns något djurliv kvar i Sverige

Nästa inlägg kommer troligen att handla om att det farliga med tigerräkor, de som finns i Sveriges livsmedelsbutiker och på andra håll i Sverige är nämligen rena virusbomben.

Ikväll stod det nämligen en artikel om det på SVT text-tv, och i torsdags stod det i Fiskejournalen (alltså Nordens största sportfisketidning) en artikel om varför tigerräkan är så farlig.

Mer om detta i nästa inlägg, jag kommer då även att lägga in lite information om denna djuphavsart (japp, tigerräkan är en djuphavslevande räkart, det är därför som den är så stor) men tänkte i och med detta inlägg mest ge ett litet livstecken ifrån mig.

Anledningen till att jag inte har skrivit så mycket i denna blogg på sistone är att jag inte har haft någon riktig skrivlust, samtidigt är min hand inte riktigt bra än heller så det har lite grann med det att göra också.

I väntan på nästa inlägg kan ni kolla in ett inlägg som finns på http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14117903 , det handlar om att Jägarförbundet eventuellt så småningom någon gång kanske kräver att få skjuta invandrare och flyktingar.

Låter det hela konstigt? In that case: Allting har sin förklaring, gå in och läs inlägget och ni förstår varför.

Angående det här med tigerräkor så kommer det i nästa inlägg, som ska komma i morgon.

Väl mött då, hej svejs så länge!

7 kommentarer:

charlotte sa...

köper aldrig tigerräkor själv men om jag t ex äter ute kan det slinka ner så det ska bli spännande att få höra varför de inte är bra

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Ja, jag tror nog att du får en chock. *Kram*

charlotte sa...

Nattis tycker alla magar är vackra
kram

Emma-Lou sa...

Fast Rachaels mat är ju inte så tillpiffad tycker jag eftersom hon tillagar maten direkt i teve. Visserligen är en del rätter färdiga om de tar lång tid i ugnen = förberedda, men hon gör lättlagade maträtter också och de är inte så tillpiffade direkt :-) Fast alla tycker vi olika :-)

Jaaa, att lägga pärlor är nostalgi på hög nivå!

charlotte sa...

nu har jag varit inne både igår o idag,,
ha en bra kväll

Ninja sa...

Min blogg på metro var allmän...här på blogspot är det bilddagböcker...tråkigt men sant!
Ang. tigerräkor det är väl bra om de visar sig vara "farliga" om vi ska rädda dem....

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Var inte orolig, inlägget om tigerräkor kommer men just nu är det försenat. Läs varför i mitt inlägg från ikväll.