måndag 3 januari 2011

Avgå, jävla centerpartist

Nu har det blivit nytt år igen, väldigt vad tiden går nu för tiden.

Jag inleder detta år med en liten försmak inför det kommande inlägget, då ska det handla om en viss idiot till centerpartistiskt kommunalråd som vräker ur sig påståenden som är att jämställa med hets mot folkgrupp på sin blogg, t ex anklagar han överviktiga människor för att förstöra samhället och han anser också att de ska betala extra skatt för att de är överviktiga.

Är inte detta att jämställa med hets mot folkgrupp? Jo, absolut!

Hans namn är Stefan Hanna, i och med det tror jag att ni har listat ut vad det hela gäller. Läs mer om en del av detta på t ex http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4272903 .

Dock är det påstående som står i artikeln bara ETT hetsuttalande ifrån denna vidriga människa, mer hetsuttalanden ifrån honom kommer i nästa inlägg och jag kommer precis som vanligt att redovisa min egen ståndpunkt.

Men mer om detta i nästa inlägg alltså.

Ha det bra så länge!

5 kommentarer:

diana sa...

Snacka om att spotta på hela begreppet om alla människors lika värde. Han borde tvingas avgå ;(

Ma sa...

Jag fattar inte hur centern kan vilja ha denna man kvar inom politikern. Han verkar ha minst sagt udda åsikter. Detta är faktiskt något jag också anser vara hets mot folkgrupp som han ägnade sig åt med sin tjockisskatt. Har inte hört något så dumt på länge...

Fenixmonas sa...

Det var precis min tanke...hets mor folkgrupp! Om nu överviktiga kan betecknas som en folkgrupp....Den där mannen ska ju avpoletteras fortast möjligt!! Kramiz

Mita sa...

Han måste ha en skruv lös, vidrigt uttalande tycker jag,'
Kram!

Karpstryparn sa...

Svar till allihop: Ja, det där avskummet har helt mängder med skruvar lösa! Har skrivit inlägget nu.