fredag 13 maj 2011

Länge leve Julian Assange och Wikileaks

Sedan i onsdags kväll så har det inte gått att komma in på Blogger, enligt vad som tidigare idag stod på Bloggers informationsida så har de haft problem sedan dess och fram tills nu.

Detta har gjort att alla inlägg som från i onsdags och fram tills nu har skrivits på samtliga bloggar på blogspot.com har försvunnit.

Och jag som trodde att någon extremt inskränkt "käpphäst" hade anmält mig för mitt förra inlägg, som handlade om att Wikileaks grundare Julian Assange fick pris.

Men tydligen så hade jag fel.

För vad skulle någon eller några ha anmält det för? Och om så hade varit, varför skulle Blogger ha tagit bort det? Det bröt nämligen inte emot Bloggers användarvilkor.

Inlägget handlade om att det på bl a SVT text-tv i onsdags stod att Wikileaks grundare Julian Assange har fått Sydney Peace Foundations högsta utmärkelse för "sällsynt mod i kampen för mänskliga rättigheter". Stiftelsen delar ut ett pris varje år, men bara tre gånger tidigare har någon förärats den högsta gyllene belöningen.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/assange-delar-pris-med-mandela_6154997.svd ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/assange-delar-pris-med-mandela ,

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=260004

och

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.623907-assange-delar-pris-med-mandela .

Ja, vad ska man säga om detta?

Jo, bara det att Julian Assange förtjänar detta pris å det rejälaste, samt att det de typer som sprider skit och falska påståenden om honom och Wikileaks blir "maximalt sönderdragna i ansiktet".

Jag syftar nu på t ex Sveriges och USA:s regim som ju är, och var drivande, i t ex den falska våldtäktsanklagelsen mot honom. För det klart, de gillar inte att Wikileaks ger ut sanningar till folk, alltså sådana som de inte vill att folk ska få reda på

Däremot har de inga som helst problem med att ljuga sig djupt mörkblåa hur mycket som helst  orsaken till det är enkel: De gör det ju varenda dag.

Men i och med detta pris som han fick så fick de så de teg.

Länge leve Julian Assange och Wikileaks! Länge leve yttrandefriheten!

Uppdaterat den 14:e juni kl.17.20: I natt såg jag att det förra inlägget, alltså det som jag trodde inte skulle bli återpublicerat, hade blivit det. Så nu har jag två inlägg som handlar om samma sak, båda är lika slagkraftiga fast på olika sätt.
Men eftersom nu dessa två handlar om samma sak, varför tar jag inte bort ett av dem då? Jo, därför att det ena inlägget länkar till artiklar som det andra inte gör. Jag får helt enkelt större spridning på nyheten.
Och det är ju bara bra det.

Inga kommentarer: