tisdag 31 maj 2011

Någonting har hänt med bloggens besöksräknare

Av någon anledning så har bloggens besöksräknare, alltså den som finns under rubriken "Denna blogg startade den 30:e april 2009, och har sedan dess haft så här många besökare:", slutat att fungera.

Istället är det ett rött kryss där besöksräknaren är, klickar man på rutan där räknaren ska finnas så står det några siffror och därefter en textrad som talar om att det som man söker efter inte går att finna.
Under detta står det att räknaren antingen har flyttats till en annan adress, bytt namnn eller att det för tillfället är något fel på den.

Synd det, men det är tyvärr ingenting att göra åt. Jag kan bara hoppas på att besöksräknaren blir synlig igen, även om jag kan se bloggens besöksstatistik så kan ju vara roligt för er att se den också.

Enligt bloggens statistik så är det inlägget "extremistpartier" som med sina 30 visningar ligger i topp.

Därefter kommer inlägget "Objektiv granskning av Försvarskåren Sveriges Självförsvar" med sina 15 visningar.

Men precis som det har gjort ända sedan slutet av december 2009 så går det bra för bloggen, den ligger nämligen sedan dess fortfarande på samma inflytandenivå av samtliga svenska registerade bloggar oavsett kategori, nämligen på 58 %.

Se själva: http://www.inflytande.se/blog/karpstryparn.blogspot.com/ .

Jag funderar även på att lägga in en HTML-kod för Creeper eller MediaCreeper på min blogg, jag måste bara sätta mig in i hur dessa två saker fungerar, det kan ju vara intressant att t ex veta vilka instanser som är inne och kikar på bloggen.

Men detta är som sagt bara funderingar än så länge.

Vad blir det för ämne i nästa inlägg då? Jo, följande:

Om inget annat intressant dyker upp så kommer jag i morgon att blogga om det lämpliga (eller olämpliga) i att politiker som har begått brott får sitta kvar på sin politiska post, det kommer då att handla om t ex vänsterpartistiska politiker som har blivit dömda för brott men som inte blir avsatta av sitt kommunistiska/antidemokratiska parti.

Väl mött då.

Uppdaterat kl.02.05 den 31:a maj: Eftersom den gamla besöksräknaren har slutat att fungera så har jag skaffat en ny, ni finner den högre upp i bloggen och den är en ny funktion för de personer som bloggar på blogspot.com. Den nya räknaren tar vid där den gamla slutade.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hade blivit fel med den gamla räknaren då?
Det ser också ut som om den gamla visade högre siffror än din nya. Eller har jag fel?

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Den upphörde att existera, en nyare sort ersatte den gamla.
Jag testade den först, men tog bort den när jag upptäckte att blogspot.com hade gett sina bloggare en besöksräknare för varje blogg.

Dessutom blev man registrerad på sätt som jag inte gillade när man lade in den sorten som ersatte den förra, och det gillade jag inte. Jag vill förbli anonym så mycket det går i bloggvärlden (de som känner mig vet dock ju vem som ligger bakom bloggen), det gick heller inte att ta bort sig från den sidan utan att radera sin blogg från internet.
Så jag gjorde det enda som gick, nämligen att ta bort besökräknarens HTML-kod från min blogg. Om jag uppfattat saken rätt så blir man utslängd från "besöksräknarsidan" om man inte lägger in koden på sin blogg.
Jag begick ett misstag när jag registrerade min blogg där, men alla kan ju göra misstag.

Angående att den gamla visade högre siffror: Nej, du har inte fel, den förra registrerade tydligen även de sidovisningar som uppstod när man själv kollade sin blogg eller loggade in på den, alltså inte bara andra besökares besök.
Det är nog därför som det är lite färre besökssiffror nu, men å andra sidan var den förra räknaren så dålig att det efter hand knappt gick att se hur hög besöksstatistiken var.
Dess färgvariant var helt enkelt för rörig.

Så jag tycker att den som nu finns i blogspot.com:s egen regi är mycket bättre, intressant också att den nu visar de besök som bloggen har trots att räknaren är ny.
Den visar alltså också de besök som bloggen fick när räknaren ännu inte fanns, vilket jag tycker är mycket intressant.

Ninja sa...

Min blogg beter sig också konstigt. På visa bloggar med ordverifiering kan jag inte kommentera för jag släpps inte in av blogger.
Är jag månne svartlistad?????

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Nej, jag tror inte att du är svartlistad, jag stöter på samma problem jag också ibland.
För som du säger, trots att man skriver in rätt kod så släpps man inte in.
Kanske vill dessa personer inte få några kommentarer, ja, jag vete faan.
Men konstigt är det.