söndag 29 maj 2011

Objektiv granskning av Försvarskåren Sveriges Självförsvar

I det här inlägget granskar jag organisationen FSS, alltså Försvarskåren Sveriges Självförsvar.

Denna granskning blir objektiv, för till skillnad från vad en viss IQ-befriad lögnfascist/extrem idiot vid namn Mikael Hakim som skrev en massa skitpratskommentarer till det inlägg som finns på http://karpstryparn.blogspot.com/2011/05/som-att-skjuta-minkar-med.html så går det alldeles utmärkt att objektivt granska en organisation vars aktioner man stödjer.

Det gäller bara att undgå att låta sina egna åsikter få inflytande i en sådan granskning.

Vid ett tillfälle lärde jag förresten olika sätt att sportfiska på till 10 personer som kom ifrån Irak och Iran, kursen höll på i 5 dagar och jag fick lite betalt för den.

Kursen gjorde jag på uppdrag av ett studieförbund, jag blev tillfrågad av en ledare i förbundet om jag ville hålla i kursen.
Efter några dagars betänketid tacka jag ja, anledningen till betänktiden var att det kändes lite konstigt att föreställa sig att undervisa ett gäng personer som tillhör ett folkslag som jag absolut inte gillar.

För om jag hade låtit mina värderingar om araber dominera i kursen så hade det varit omöjligt att genomföra den.

Nåja, genomförandet av kursen gick dock bra.

Men men, nog snackat om detta nu, och raskt över till granskningen.

Syftet med FSS är gott, hur det sedan utlöper återstår att se. Jag tycker också att organisationen borde heta något annat, t ex BAS, alltså Bevarandet av Sverige. Namnet Försvarskåren Sveriges Självförsvar låter lite för mycket.

Men man ska dock komma ihåg att Rom inte byggdes på en dag.

Likadant är det med FSS, organisationen startade i slutet av förra året, den har en hemsida, flygblad för Försvarskåren Sveriges Självförsvar går att få tag i och dess första riktiga demonstration var ju den som anordnades mot den stora moske'n i Göteborg förra lördagen, alltså den som saktioneras med pengar ifrån Saudiarabien och som precis som alla andra moske'er i Sverige är rena rama otyget.

Sedan har ju FSS:s skapare Björn Cederström blivit uthängd som nazist i den rasistiska/vitfientliga tidsskriften Expo, vars "journalister" och medarbetare inte kan stava till ordet "demokrati" om de så fick det skrivet rakt över sina "uppblåsta" ansikten.

Varför detta då? Jo, i deras världsbild existerar inte demokrati, nej, rasism, nazism och främlingsfientlighet är de fulla av.
Och ändå påstår de att de är emot dessa saker.

Hur går detta ihop? Jo, naturligtvis inte alls.

Men Björn Cederström är lika mycket nazist som FSS är en främlingsfientlig organisation, d v s inte alls.

Men enligt PK-media så FSS självklart främlingsfientlig.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.folkbladet.nu/255451/2011/05/20/nationalistisk-organisation-etablerar-sig-i-lanet ,

http://www.vf.se/nyheter/allman/%E2%80%93-ingen-reagerar-langre

och

http://www.vf.se/asikter/ledare/stolligt-men-anda-farligt .

När det gäller dessa tre artiklar så undrar jag följande:

Sedan när blev det fel att bry sig om sitt land, och vara emot kriminalitet? Svaret på den frågan är ALDRIG!
Men de PK-"journalister" som skriver skit och publicerar lögner om FSS har garanterat aldrig varit inne på Försvarskåren Sveriges Självförsvar:s hemsida och kollat.

För om de hade gjort det så hade de sett att organisationen samarbetar med olika livsmedelsbutiker, orsaken till detta är att hjälpa människor i nöd i Sverige, t ex sådana som är hemlösa.

Är man "främlingsfientlig" om man hjälper människor i nöd? Ja, tydligen så är man det. Visst, jag är inte journalist jag heller, men ändå är jag bra mycket mer saklig än vad dessa fascistiska lögn"journalister någonsin är.

Och på http://www.vf.se/kronikor/ps/danskjavlarna-tar-var-fjallhoga-nord hittar vi en riktigt dålig satirartikel om Försvarskåren Sveriges Självförsvar. "Artikeln" går bara ut på att håna FSS, t ex på grund av en massa stavfel, avsaknad av kommtecken, punkter osv i både FSS flygblad och på deras hemsida.

Visst, jag håller med om att hemsidan måste rensas från stavfel och andra grammtiksfel, den saken är glasklar, t ex är det ett rejält stavfel i ordet "mångkultur" på en av flygbladsvarianterna.

Det står nämligen "månkultur" istället för mångkultur, ett rejält "tramp i klaveret" alltså.

Dock ser jag inga fel i den flygbladsvarianten vars rubrik har två lejon i svenska flaggans färger på varsin sida om den, det enda i den är väl att ordet "ockuperat" är felstavat. Men den flygbladsvarianten är i mina ögon den bästa, en annan som är bra är den där det nästan längst ner står följande:

"Vi kräver en kompromisslös kamp mot narkotika och dess trafik."

Det enda som är lite stolligt på det flygbladet är dess rubrik, det står nämligen "Vi kräver bostäder o arbeten o bröd åt svenska medborgare som lider nöd".

Återigen grammatikfel alltså, samt även en lite gammalmodig rubrik.

Budskapet i flygbladen är det dock inget fel på.

Dessutom är de lite för stora, de är nämligen i A4-ark.

Men men, organisationen har ju inte funnits så länge än, dock är ju grammtiken bland de första saker som är viktiga, detta för att göra intrycket seriöst.

En annan sak som är minst lika viktig är att ett särskilt bankonto är kopplat till organisation ifråga, inget annat bankkonto bör alltså finnas oavsett organisation eller parti.

Nåja, allting kan ju inte göras rätt på en och samma gång direkt från första början, men det är ändå viktigt att det blir så bra som möjligt.

Det är inte så konstigt att FSS får kritik ifrån vissa nationella hemsidor som t ex http://www.nationell.nu/ och http://www.nordisk.nu/ .

Läs på t ex följande länkar:

http://www.nationell.nu/2011/04/08/nd-demonstrerar-med-forsvarskaren-sveriges-sjalvforsvar/

och

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=48931&page=1 .

Dock tycker jag att kritiken från vissa nationella håll är överdriven, som sagt, allting kan inte helt rätt in i minsta detalj hela tiden direkt från första början.

Dessutom verkar det som om Björn Cederström försöker göra allting själv när det gäller hemsidan, vilket är mindre lyckat om man inte är så bra på grammatik.

Här har ni hemsidan förresten: http://www.sverigessjalvforsvar.se/se .

Vore jag som Cederström så skulle jag låta någon i FSS som är bra på grammatik att rensa hemsidan från stavfel osv, även flygbladen måste naturligtvis rensas från sådant.

Men angående storleken på dem så, va fasen, egentligen är det ju inget fel med att ha sådana i A4-ark, de kan ju användas både som flygblad och affischer då.

Men åter tillbaka till hemsidan.

Om man tar den rent allmänt så tycker jag att det är vissa saker som är lite konstiga, t ex det här: http://www.sverigessjalvforsvar.se/se/barn-ungd-lvu-2195578 .

Rätta mig om jag har fel, men krävs det inte en väldigt massa tillstånd för just det? Vad jag vet så gör det det, en del i alla fall.

Och vad har sådant med en nationalistisk organisation att göra?

Men självklart finns det saker på hemsidan som i allra högsta grad ska finnas på en nationells organisations hemsida också, t ex följande:

http://www.sverigessjalvforsvar.se/se/manniskors-ratt-att-fa-veta-1596576 ,

http://www.sverigessjalvforsvar.se/se/sveriges-fria-radio-1624490 ,

http://www.sverigessjalvforsvar.se/se/nationalism-1894427

och

http://www.sverigessjalvforsvar.se/se/butik-3015223 .

Som sagt, syftet med FSS är gott, likadant är det med tanken.

Men hur det kommer att utvecklas, ja, det återstår att se.

Att sedan s k "antirasistiska" hemsidor skriver skit om FSS och hetsar mot dem, ja, sådant är oundvikligt.
Samtidigt bevisar ju sådant vilka det är som verkligen är fascister och antidemokrater.

För inte fasen är det FSS inte.

Det är ju som Winston Churchill en gång sade:

"The fascists of the future will be called the anti-fascists."

Och han hade ju alldeles rätt, det ser vi ju idag.

8 kommentarer:

Ma sa...

Byt namn på denna organisation omgående anser jag. Det blir lite felassociationer annars. Fortsätter de med det namnet hamnar de väl av misstag snart i någon av försvarsmaktens register över försvarsorganisationer. Fast det kanske är så de har tänkt...

Karpstryparn sa...

Svar till Ma: Precis, dess namn låter för militäraktigt.
Angående så de har tänkt: Det har jag väldigt svårt att tro, däremot kan namnet kanske vara valt av två orsaker: Dels för att väcka uppmärksamhet och dels för organisationen ska framstå som lite militärisk.
Dock blir det en smula galet om en organisation försöker få sig själv att framstå som någonting den inte är, men det är ju en annan sak.
Men som du säger, det kan ju finnas en tredje orsak till namnvalet också.

Dessutom tycker jag inte att en nationalistisk organisation ska syssla med "insamlarverksamhet" avsedd att ge till mat till människor som är hemlösa, FSS ägnar sig åt sådant också.
Nej, låt Frälsningsarme'n sköta sådant istället, eller någon annan hjälporganisation.

Karpstryparn sa...

Svar till den antidemokratiske och IQ-befriade lögnfascisten Mikael Hakim angående hans borttagna kommentar: Har du redan glömt vad jag har sagt? Ja, uppenbarligen så har du gjort det, så jag får väl säga det igen då: Personangreppsfyllda skitprats- och lögnkommentarer accepteras inte, därför togs din kommentar bort.
P.S Och du som påstod att jag inte kunde göra en objektiv granskning av FSS, haha, tji fick du! Vad tråkigt, va? Haha.

Anonym sa...

Expo skrev att Björn Cederström har skulder till kronofodgen på över miljonen. Vet någon mer om detta, hur har han lyckats med det?

Anonym sa...

Glömde tillägga i mitt förra inlägg att när man som medlem betalar avgiften till Försvarskåren så går avgiften rakt in i Cederströms Swebank konto. Om det nu stämmer att mannen har skulder på miljonbelopp, så är det ju vansinnigt dumt! Ljuger Expo eller hur ligger det till?

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Nej, Expo ljuger inte i dessa båda fall, det är helt riktigt det som du säger.
Visst, oftast så kör Expo med rena lögner och smutskastning om olika saker, men i det här fallet har de rätt.

Absolut, det är käpprätt åt helvete att betala medlemsavgift till en person som har miljonskulder, bland det första man gör när man skapar en organisation är ju att skapa ett bankkonto till den.
Jag var positivt inställd till organisationen i början när den startade, sedan starten har det dock framkommit mer och mer saker som gör att jag tyvärr inte sätter organisationen så värst högt längre.
Syftet med organisationen är nog gott, med resultatet är åt skogen.

Är du medlem på facebook förresten? Om så är: FSS har två sidor där, sök på Försvarskåren där och du hittar dem, du hittar också fb-grupper som kritiserar FSS.

Anonym sa...

Detta är inte seriöst. Söderström uppmanar folk att skänka pengar till hans personliga bankkonto. Jag litar inte ett dugg på den mannen...Jag tror att han försöker skapa FSS som en fasad (lockelse) för att så många som möjligt ska donera pengar så han blir skuldfri

Karpstryparn sa...

Svar till Kattsvans: Kan bara säga att jag håller med dig.