torsdag 28 juli 2011

Säpo borde leta efter antirasistiska kopplingar till terrordåden istället

Igår stod det klart att det polska rättsväsendet, i det här fallet åklagarsidan, är ute och "cyklar" i minst sagt det patetiska och löjeväckandet "dansa i galen tunna"-vattnet.

Enligt en artikel på bl a TV4 text-tv så riskerar en 32-årig polsk försäljare upp till åtta års fängelse för att ha sålt kemikalier till Anders Behring Breivik.

Åklagaren Malgorzapa Klaus bekräftar detta.

Men enligt 32-åringen så hade han ingen aning om att Anders hade för avsikt att använda dessa kemikalier till att producera en terrorbomb.

Tror åklagare Malgorzapa Klaus att 32-åringen är cynisk, eller vad är det frågan om?

Och är det i så fall ett brott att vara cynisk?

Den 32-årige försäljaren kunde ju omöjligt veta vad Breivik skulle ha kemikalierna till, bl a på grund utav att de kan användas till lite allt möjligt.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polsk-kemikalieforsaljare-misstankt_6352220.svd ,

http://www.nwt.se/sverige-varlden/article941134.ece ,

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=6291580 ,

http://hd.se/utrikes/2011/07/27/polsk-kemikalieforsaljare/

och

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.684866-polsk-kemikalieforsaljare-misstankt .

Och sedan har vi den här minst sagt intressanta (eller inte) "godbiten" ifrån vår allas lögn- , skit- och toalettpappersblaska Aftonbladet, i folkmun kallad Aftonhoran: http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13387152.ab .

Jaha ja, så Säpo söker efter kopplingar till högerextrema grupper i Sverige?

Då letar de mycket lindrigt sagt minst sagt på helt fel ställen, Anders Behring Breivik är ju uttalad antirasist och Israelvän (till råga på allt en extrem sådan, alltså en sionist), samt hatar både nazism och islam.

Istället borde Säpo leta efter kopplingar till antirasistiska grupperingar, närmare bestämt vänsterextrema sådana. Där hittar de nog Anders Behring Breiviks medbrottslingar.

Läs även SD:s partiledare Jimmie Åkessons svar på att PK-media (t ex Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4 och Expo) håller Sverigedemokraterna medansvariga till terrordåden i Norge på bl a

http://sverigedemokraterna.se/2011/07/28/svart-att-inte-kanna-ilska/ .

Läs även följande artikel: http://politisktinkorrekt.info/2011/07/28/behring-breivik-gillade-reinfeldt-och-alliansen/ .

14 kommentarer:

Anonym sa...

Var har du fått för dig att högerextremism enbart handlar om nazism och rasfientlighet?
Du borde nog läsa på lite bättre..
Du kan ju börja här.
http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gerextremism

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Jag har inte "fått för mig någonting", som du så vackert uttrycker det.
Men okej, du har rätt, antirasister är ju högerextrema de också, inte enbart vänsterextrema.

Angående läsa på lite bättre: Gör det själv, du är i stort behov av det.

Och angående länken så kunde du ha besparat dig att posta den, jag lägger aldrig in länkar i varesig adressfältet eller i webbläsaren.
Anledningen när det gäller webbläsaren är att det enbart har blivit en massa krångel den gång som jag gjorde det, det fungerade inte, det blev bara krångel.

När det gäller anledningen till att jag inte lägger in länkar i adressfältet så är den att man får rensa för ofta, det blir snabbt fullt.

Och sluta göra det enkelt för dig genom att hänvisa till Wikipedia, det blir lite roligare för både dig och mig om du börjar tänka lite grann.
För om du inte visste det så finns det andra källor också.
Hur är det med din tankeverksamhet egentligen? Tydligen är den inte särskilt bra.

Dessutom börjar jag tröttna på alla anonyma kommentarer ifrån patetiska fegisar som inte kan stå för sina åsikter, snart tar jag bort möjligheten att kommentera anonymt i min blogg.
Visst, jag begär inte att anonyma fegisar som du ska skriva hela ert fullständiga namn, det är inte det som det är frågan om.

Men ni kan åtminstone använda er utav en psynonym eller signatur.
Eller är det jättesvårt det?

Hur vore det om du stod för dina åsikter?
Eller törs du inte göra det?
Fast det klart, sådana som du gör det ju aldrig, ni törs inte helt enkelt.
Det finns det mängder med exempel på här och var på både internet och i papperstidningsexemplar.

Men det är skönt att för en gångs skull få en anonym kommentar som inte innehåller personangrepp, påhopp, hån, smutskastning osv emot mig som person, förra helgen vällde det ju in sådana, särskilt under fredagskvällen och fredagsnatten.
Men lördagen var inte så dålig den heller på den punkten.

Varför hakar du upp dig på just det där med högerextremism förresten? Eller har du totalt missat att inlägget handlar om andra saker?

Kom igen med synpunkterna på mitt inlägg nu, börjar nämligen även tröttna på personer som inte kan hålla sig till vad mina inlägg handlar om.

Anonym sa...

Angående länkar så tar man bara å markerar länken som är skickad, sen tar man å antingen högerklickar å väljer kopiera, eller så tar man alt+ ctrl + c å sen klistar in i webbläsaren. Funkar alltid om inte den som skickat länken är helt bakom flötet ;).

Anonym sa...

Sorry skrev fel du ska bara ta ctrl c. lol.
Sen ctrl v för å klistra in, men det visste du säkert innan.

Per Andersson sa...

Sen heter jag faktist Per Andersson om det nu gör dig gladare...

Karpstryparn sa...

Svar till Peter Andersson: Varför har du så svårt att få plats med allt detta i en enda kommentar? Du behöver inte posta mängder med kommentarer, det räcker att skriva en och få plats med allt det i den som du vill säga.

Angående det där med med att klistra och hålla på: Som jag skrev tidigare så ängnar jag mig inte åt sådant, anledningen till det är att det inte fungerade. Varför det inte gjorde det, ja, det får du fråga någon annan om.

Dessutom: Vill jag söka efter information så gör jag det, jag söker t ex alltid efter information om det jag ska skriva om innan jag skriver inlägget ifråga.

Kan för övrigt också nämna att jag kollade upp din länk på nätet, men att det var mycket på den som inte stämde.
Wikipedia är långt ifrån trovärdig, det är en s k "50-50-källa", alltså en där c:a hälften av allt som står där stämmer.
Vid ett tillfälle gjorde jag ett test, jag valde ut tre väldigt skilda ämnen på måfå, och letade sedan upp 30 artiklar per ämne.

13-14 artiklar i varje kategori hade 5-7 sakfel.

Så jag anser inte att Wikipedia är någon trovärdig källa.

Ändå händer det att jag länkar till någon artikel på Wikipedia, men bara om jag är säker på att det som står i den är sant.

Så nu vet du det, Peter.

Och en sak till: Varför jag på internet kallar mig för Karpstryparn har du inte med att göra, kan väl också säga att jag är ganska känd på internet under det nicet.

För övrigt är jag inte anonym på internet, om jag vore det så skulle jag ju inte ha ett nic.
Eller hur?

Karpstryparn sa...

Tillägg till Peter Andersson: Hoppsan, glömde en liten sak, nämligen följande:

Angående den där länken så var det du som postade den, inte jag.
Nåja, vem som helst kan skriva fel, du själv gjorde ju det t ex.

Per Andersson sa...

Ödslar ingen tid på dig som jag skrev tidigare.
Tycker varken du eller bloggen verkar seriös eller trovärdig.
Angående wikipedia så är det en källa till kunskap som rekommenderas av svenska universitet. Trovärdigheten för stora artiklar är mycket hög och kontrolleras varje dag av speciellt utvalda administratörer.
Vad heter du förresten?

Karpstryparn sa...

Ytterligare tillägg: Hoppsan, hehe, läste lite galet. Du heter ju Per Andersson, inte Peter Andersson.

Nu gjorde jag dessutom samma sak som du har gjort, nämligen att inte få med allting i en enda kommentar.
Så nu är vi jämlika på den punkten.

Karpstryparn sa...

Svar till Per Andersson: Jag förstår att du inte vill ödsla mer tid på mig, du har ju ingenting att komma med.
Ta bara det här att du påstår att jag eller min blogg inte verkar seriös eller trovärdig.

Det som du påstår om mig och min blogg stämmer bättre in på dig, ja, mycket bättre till och med.
Jag skiter i att du inte anser att jag eller min blogg är seriös eller trovärdig, det är tillräckligt många andra som anser att jag och den är dessa båda saker.

Så tyvärr, Peter, du är en halvdöd kattunge bland ett gäng hungriga hermeliner.

Angående Wikipedia så spelar det ingen roll vad du säger, som jag sade så anser jag att Wikipedia är en "50-50-källa", alltså inte särskilt trovärdig, du kunde lika gärna ha hänvisat till Kalle Anka.

Dock finns det vissa artiklar på Wikipedia som är sanningsenliga, jag har faktiskt hittat några enstaka sådana.
Men den som du hänvisade till fanns det sakfel i, så den köper jag inte.

Vad jag heter? Vad har det med saken att göra? Gå och lägg dig istället du.
Natti natti på dig, ödslar ingen mer tid på dig.
Dessutom har jag för en stund sedan skrivit ett nytt blogginlägg, så nu ska jag gå ut på Facebook en sväng.

Sov sött.

Karpstryparn sa...

Sista svaret till Per Andersson: Jag kallar "anonyma" för fegisar för att de är just fegisar, de törs ju inte stå för vad de tycker.

Jag däremot står för vad jag tycker, jag har ett nic och därför är jag inte anonym.
För om jag vore anonym skulle jag ju inte ha något nic heller, utan bara vara just anonym.
T ex är jag aldrig anonym när jag kommentarer i andras bloggar eller mediaartilar, jag använder alltid mitt nic.

Och om du fortfarande anser att jag är anonym: Sök efter Karpstryparn på google, du hittar minst sagt ganska mycket som har med mig att göra då.

Och angående ditt namn: Hur vet jag att du heter Per Andersson? Om det är sant eller inte vet ju bara du själv.

Så vem var det som gjorde bort sig NU då? Jo, du.

Nåja, sov sött nu, för det ska jag göra.

Natti natti.

Per Andersson sa...

Jaja se dig som "icke anonym" om du vill. Jag anser att man är anonym om man bara använder ett "nic" också.
Men dina å mina uppfattningar tycks skilja en liten bit.

Natti natti på dig med.
Ps: ska runka kuk å sedan sova.

Therese sa...

Ett nic är väl också ett sätt att vara anonym? Det tycker jag i alla fall... Även om man kan hitta mycket som du skrivit på nätet under ditt nic, så är det ju i alla fall ingen som vet vad du heter. Ett nic eller anonym, i stort sett samma sak. Om du verkligen vill stå för vad du säger och tycker som den du är...då är det bara namn och bild som gäller...Vill du inte det? Fine, men hacka inte på andra som är anonyma och anklaga dem för att inte stå för sina åsikter... För mig är du "karpstryparn" lika anonym som "Anonym"...

Karpstryparn sa...

Svar till Therese: Vad tråkigt för dig att jag inte håller med dig, man är inte anonym om man har ett nic. Vore man anonym skulle man ju inte ha det heller. För övrigt är ingen anonym på internet, inte ens du, alla lämnar "spår" efter det i form av t ex internetadresser.

Vaddå att det inte finns folk som vet vem jag är? Struntprat, "Therese", jag är inte direkt okänd där jag bor, det finns många som vet vem som döljer sig bakom nicet Karpstryparn, även på andra håll i landet finns det det. Så jag är knappat anonym, jag står för mina åsikter.

Men DU står uppenbarligen inte för dina åsikter, du törs inte ens lämna en länk till din blogg eller annan sida som du har.

Och angående ditt namn: Vad är det som säger att du heter Therese? Inte ett enda dugg, det vet ju bara du själv om du heter så eller inte.
Du borde tänka lite grann innan du påstår att andra är anonyma, när du själv är anonym.

Så tänk till nästa gång, "Therese", då kanske du inte gör bort dig lika mycket som du nu har gjort.