lördag 23 juli 2011

Vårda språket eller få era kommentarer raderade

Ända sedan några veckor efter att jag startade den här bloggen i slutet av april 2009 så kom det första personangreppet, men knappast det sista.

Visst, bloggar man så får man räkna med kritik, oavsett om den är positiv eller negativ.
Men det är en jävla skillnad på kritik och personangrepp.

Jag raderar då och då kommentarer som bryter emot de saker som gäller på denna blogg, alltså sådana som innehåller personangrepp, lögner, påhopp, hån osv emot mig som person,
Sådant accepteras nämligen inte, och har aldrig gjort heller.

Detsamma gäller på mina andra två bloggar.

Hitills har jag besvarat personer som får sina kommentarer raderade om varför de har blivit raderade.
Men i fortsättningen kommer jag inte att göra det.

Varför? Jo, lite måste man tänka själv också, svårare än så är det inte.

De senaste exemplen på gott om kommentarer som har raderats på grund utav skit som de saker jag har nämnt som har stått i dem började igår kväll efter att jag hade skrivit ett inlägg om de två terrordåden som skedde i Oslo och på Utöya igår kväll.

Vissa personer har uppenbarligen inte lärt sig någonting, kommer man med hån, personangrepp, påhopp, lögner osv emot mig som person så får man finna sig i att få sina kommentarer borttagna.

Visst, jag skulle kunna lägga in kommentarsregler på min blogg om vad som gäller här (många andra bloggare har gjort så på sina bloggar), men då blir det bara löjligt.

För som sagt, lite måste man kunna räkna ut själv också, man ska inte behöva  B O K S T A V E R A allting in i minsta detalj för att folk ska fatta någonting.

Jag har inget emot kritik, oavsett om det är frågan om negativ eller positiv kritik, tvärtom gillar jag att få kommentarer som innehåller sådant.

Men det är skillnad på sådant, och på sånt som har vält in både igår kväll, i natt och idag.

Så nu vet ni vad det är som gäller.

Om ni vet med er att ni inte kan skriva kommentarer som innehåller sådant som inte accepteras här: Kommentera inte då.

Med andra ord: Kommenterar ni utan att skriva sådant, ja, då blir inte kommentaren raderad.
Men kommenterar ni och har med någonting utav dessa saker i er kommentar, ja, då blir den raderad.

Förstått? Om inte så kommer ni att märka det.

Sådär, nu var det sagt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du ska behöva radera kommentarer på grund av såna saker. Men jag förstår dig, vissa saker accepterar man bara inte.

Å andra sidan, skriver man om sånt som du gör så får man räkna med skitkommentarer från folk som har för mycket fritid.
Har följt din blogg nästan ända sen starten, måste verkligen säga att du har ordets gåva och vet vad du skriver om.


Du är bäst, kör hårt! Och skit i de där idioterna, be dem gå och dränka sig!

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Precis, vissa saker accepterar jag inte.

Dessutom är varje bloggare ansvarig för vad som skrivs i både inlägg och kommentarer, det handlar om det också.
Om jag skulle tillåta angrepp till höger och vänster så kan jag ju lika gärna tillåta hets mot folkgrupp, vilket jag inte gör.

Angående skitkommentarer: Ja, det är sant, de som skriver skit om mig och till mig borde skaffa sig en utbildning och ett jobb istället.

Angående min blogg: Tackar, alltid kul med positiv respons.

Angående bäst: Hehe, det vete fasen, det finns andra bloggar som är bra mycket bättre än min, t ex Politiskt Inkorrekt.
Men som du säger, jag kör hårt.

Angående idioterna: Japp, från och med nu så skiter jag i dem.