måndag 5 september 2011

Krav på "våldsverkska"

Man upphör aldrig att förvånas över alla helgalna beslut som de politiskt korrekta makthavarna i Sverige beslutar, ett utav de senaste är det som finns på t ex http://politisktinkorrekt.info/2011/09/05/poliser-far-lara-sig-arabiska/#more-98962 .

Läs mer om det hela på bl a

http://www.skanskan.se/article/20110905/MALMO/709049824/1004/-/sprakkurs-i-arabiska-ska-ge-battre-poliser ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polisen-lar-artiga-ord-pa-arabiska_6442056.svd ,

http://hd.se/skane/2011/09/05/poliser-lar-sig-arabiska/ ,

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.715098-polisen-lar-artiga-ord-pa-arabiska

och

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-lar-artiga-ord-pa-arabiska  .

Det här är minst sagt helsjukt, poliser är alltså tvingade att lära sig s k "våldtäktska". De som inte vill lära sig det riskerar att få sparken.
Dessutom är det bara en tidsfråga innan det här gäller i hela Sverige.

Det är ju som om jag som arbetsgivare skulle ha lika absurda krav på personer som söker jobb på mitt företag.

Tänk er följande platsannons (ska väl också tillägga att ordet "hmm" symboliserar arbetsuppgifter, ordet Aaah" symboliserar själva företaget och att benämningen "Eeeh Åååååååååååh" symboliserar kontaktpersonen):

"Vi söker dig som vill jobba på vårt företag Aaah. Dina arbetsuppgifter kommer att vara t ex att hmm, hmm och hmm.
Har du framåtanda, tror mycket på dig själv, lätt att samarbeta med andra människor i olika sammanhang, kan jobba självständigt och trivs med att ha flexibla arbetstider? I så fall är du rätt person för vårt företag.
OBS! Du måste också avsky allt och alla som vår chef avskyr, i annat fall blir du uppsagd med omedelbar verkan redan första dagen.

Hör av dig till Eeeh Ååååååååååh via mail senaste den 30:e september. Mailadress: TrazanApansson@Apan.com .

Mvh
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURK" .

Tror ni att någon människa vill jobba på ett sådant företag?

Skulle ni själva vilja göra det?

Och vilken vettig människa vill lära sig arabiska?

8 kommentarer:

E-toft sa...

Poliserna väljer själv om de vill gå kursen där de får lära sig lite arabiska. De är inte tvingade.

Anonym sa...

Det är väl bra att lära sig ett ntyy kultur och språk. Vad reagerar man på? Ska vi leva i stenåldern eller?

Karpstryparn sa...

Svar till E-toft: Och det tror du helt och fullt på själv? Det är väl klart som faan att de personer som har bestämt att poliserna ska tvingas lära sig arabiska inte går ut och säger det i svensk PK-media, det skulle ju bli ett jävla liv från folk då.

Å andra sidan är många inte dumma, till skillnad mot vad de som har bestämt detta tycks tro.


Dessutom stoppar det inte att poliserna ska lära sig språket, enligt andra källor ska de även lära sig muslimsk kultur, muslimska seder och muslimska seder också.

Fortfarande övertygad om att det är bra?

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Naturligtvis ska vi inte leva på stenåldern, det blir förresten svårt med tanke på att stenåldern var för flera tusen år sedan.
Men det finns uppenbarligen personer som vill få oss tillbaka dit.

Men visst, vill du lära dig att säga muslimska "trevligheter" som t ex "jag knullar din mamma" osv så ska jag inte hindra dig.

Det jag reagerar på är också all annan skit som de får lära sig också.

Kan du förresten förklara för mig vad som är bra med seder som t ex djurplågeri och vidriga kvinnosyner?

Du kanske tycker att judar ska mördas också, va?

E-toft sa...

Du gick för långt i en av dina kommentarer. Från och med nu tar jag bort alla kommentarer du skriver. Du ska inte beskylla mig för NÅT!

Karpstryparn sa...

Svar till E-toft: Det är du som inte kan tåla varseig kritik eller mothugg, du kan ju inte svara på några enkla frågor ens.

Ta bort hur många kommentarer du vill du, för det skiter jag fullständigt i.

Jag beskyllde dig inte för någonting, men med tanke på ditt löjliga svar så verkar det som jag har rätt.
Jag kom tydligen åt några ömma tår, eftersom du skrev detta svar så verkar det som om jag hade rätt när jag utgick ifrån att du anser att det är rätt med de båda sakerna.

För om du hade ansett att det hade varit fel så hade du ju kunnat säga det.
Eller hur?

Fenixmonas sa...

Apropå arabiska så tvingades jag att ta bort kommentarsfunktionen i min Turkietblogg...Jag fick massor av islamistisk propaganda och nedsättnade akriverier om kvinnor, både på arabiska o engelska! Jag fick sitta en hel natt och bara plocka bort kommentarer...mycket otrevligt! Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Tragiskt när man måste göra så bara för att en massa idiotiska rötägg inte kan sköta sig. Men jag förstår dig fullständigt, jag skulle ha gjort likadant om jag hade varit dig.
Kramiz