onsdag 5 oktober 2011

PI-pedia - Din verklighetsreferens i en cencurerad PK-värld

I detta inlägg tar jag upp ett helt nytt internetbaserat uppslagsverk, nämligen PI-pedia.

Detta uppslagsverk är skapat av personerna som driver den politiskt inkorrekta/verklighetsförankrade nyhetssidan Politiskt Inkorrekt som finns på  http://www.politisktinkorrekt.info/ .

På följande länk finns en liten introduktion till PI-pedia: http://www.politisktinkorrekt.info/2011/10/05/pi-pedia-din-verklighetsreferens-i-en-censurerad-pk-varld/ .

PI-pedia finner ni på http://www.politisktinkorrekt.info/pipedia/Kategori:PI-pedia .

Här följer för övrigt några av de senaste nyheterna inom PK-media som jag på olika sätt tycker är relaterade till PI-pedia:

http://svt.se/2.22620/1.2556662/sd_satsar_pa_valfard_och_pensionarer ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/asylsokande-barn-nobbas-pa-skolfoto_6525254.svd ,

http://svt.se/2.22620/1.2556788/tonaringar_anholls_i_mordutredning ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-presenterar-sin-skuggbudget_6526026.svd ,

http://svt.se/2.22620/1.2556434/v_vill_se_stort_byggprogram ,

http://www.dn.se/sthlm/bullmamma-tros-ha-blast-over-20-vanner  ,

http://www.dn.se/nyheter/politik/live-sverigedemokraternas-budgetmotion ,

http://www.dn.se/kultur-noje/sa-har-ni-aldrig-sett-nyamko-sabumi ,

http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3283174.ece ,

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2581691/brutalt-ranad-vagar-inte-bo-kvar-hemma 

http://svt.se/2.22620/1.2556310/ensam_med_intagen_-_trots_beslut

och

http://www.dn.se/nyheter/sverige/slakteri-forbjuds-slakta .

Gårdagens toppnyhet på PI är enligt mig denna: http://politisktinkorrekt.info/2011/10/04/rasismen-mitt-ibland-oss-skakande-bilder/ .
Enligt redaktionen på PI är det så här: 

"Vi börjar tycka genuint synd om Patrik Lundberg. Hans rådiga insats mot den strukturella vardagsrasismen på godispåsar har verkligen varit en ögonöppnare. Plötsligt ser vi hur illa det faktiskt är, hur svenskens unkna intolerans och fördomar breder ut sig överallt i samhället.

Här är ett par av de senaste exemplen på kränkande rasistiska påhopp som Lundberg och hans asiatiska vänner måste utstå och som sker helt öppet mitt i Sveriges huvudstad. Det är hög tid att avliva myten om den tolerante svensken och visa upp honom i all sin unkna koloniala främlingsfientlighet. I den kampen tror vi på PI att vi kan vara med och göra en viktig insats. Nu får det vara nog!"

PI är helt enkelt ironiska, för någon mer korkad och trångsynt person än Patrik Lundberg blir det svårt att hitta.

Det skulle möjligtvis vara Ronnie Sandahl på Aftonbladet då: http://politisktinkorrekt.info/2011/10/03/ronnie-sandahl-97-av-svenskarna-ar-idioter/.

Här har ni hans absurda och idiotiska artikel i sin helhet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article13716924.ab .

25 kommentarer:

Sanity sa...

...fast de är snabba med att ta bort kommentarer där man då hänvisar vad jordens samlade forskare säger sig vara rasism. Dessa PI-folk ser rasism det samma som diskriminering och vägrar inse att de flesta forskare inte tror att det finns någon uppdelning i raser inom människo-släktet. Men om man drar till med någon av de få ras-forskare som finns och drar till med deras forskning - Då får man vara med i gänget.
De bevisar att de är inte precis några sanningsbärare - Bara få gnälla på hur dåligt allt är.

Karpstryparn sa...

Svar till Sanity: Nja, det där stämmer dåligt, däremot kan jag hålla med om att PI var lite hårdare på att ta bort kommentarer förut. Men när de gör det så är det frågan om personer som kör med personangrepp osv.

Angående PI:s uppfattning om raser: Det finns PK-forskare som anser att det finns människoraser, t ex i USA finns det sådana forskare, bl a på universitet. Forskning har bedrivits på amerikanska universitet, genom det har det framkommit att det finns människorarser.

Varför skulle det inte finnas människoraser? Det har ju funnits det förut, det finns ju andra djur där det finns raser naturligt, t ex hos rovfåglarna.
Varför skulle det då inte finnas människoraser?

Är inte PI några sanningsbärare? Tyvärr håller jag inte med dig, alla de artiklar och videos som PI publicerar bevisar ju att PI är sanningsbärare.

Dessutom är det skillnad på gnäll och sanning, men detta trodde jag att du visste.

Anonym sa...

"Varför skulle det inte finnas människoraser? Det har ju funnits det förut, det finns ju andra djur där det finns raser naturligt, t ex hos rovfåglarna." - Nej, det är inte raser inom rovfåglar, det är alla olika arter men i folkmun säger man raser.
Rasforskningen togs bort på 70-talet för man hittade inte belägg för det som rasbiologin försökte forska på - Att det fanns en koppling mellan ras och intelligens.
Raser är inget begrepp inom någon biologisk falang förutom då rasbiologin som alla forskare säger sig emot - Man har tom tagit ställning inom biologer att inte använda uttrycket ras utan man ska se till genetiska skillnader i celler är där kan man inte hitta något sammanband för att vissa inom ett geografiskt område har någon speciell skillnad mot andra i ett annat geografiskt område.

Inom aveln så använder man även ordet ras (t.ex inom katter/hundar/höns/getter osv) men dessa skillnader beror endast på människans manipulation av dessa djur. När de fått para sig fritt igen blir det alla liknande igen (kan man se tex i Peking där det finns vilda hundar och alla är de av den sorten vi kallar för spets).

Alla de forskare som säger sig ändå vara säkra på raser tillhör en gammal skola och vägrat inse att forskningen ändrat kurs - För mig är de bara rasister - Ordet ras kommer från bibeln - Och bibelskolans kunskap var förr den enda skolning du fick - Och det är detta som gör att vår gamla syn på raser tar tid att förändra.

Snacket om raser är mer vardagligt snack är något som kan anses tillhöra forskning.

Det är därför t.ex Wikipedia kan skriva när de förklara "Ras".
"Ras är inget enhetligt biologiskt begrepp" - Men som sagt - För vissa av den gamla skolan är dessa svåra ord att ta till sig - Och
se på Nationalencyklopedins förklaring av ordet rasism:
"rasism, i strikt (europeisk) bemärkelse en ideologi som grundas på kombinationen av följande fem förutsättningar:

1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken);

2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär;

3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av respektive raser;

4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen;

5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation"

DVS: Rasism är Uppfattningen, Antagandet, Övertygelsen och föreställningen om att Raser existerar.
En rasist är därmed en person som tror på raser.

Sanity sa...

Detta kan man inte säga på PI - Då blir man borttagen och avstängd - Säger du att dessa skulle slå för något demokratisk och bättre för vårt samhälle. Nej, som sagt. Giriga har alltid velat ha en enstaka sak att skylla världens problem på så att de kan få röster med sig - Men de har då aldrig haft som förklarar vad man ska göra åt problemen. För så länge dessa muslimer finns så kommer dessa att skylla världens fel på dessa. Likt att det finns fortfarande folk som gnällt på judarna sedan urminnes tider - Men det skulle bara vara för genomskinligt om PI-bloggen (de kommer att bli stämda den dagen de kallar sig för tidning) hade fört den retoriken.

Fenixmonas sa...

Oj, så långa och utömmande kommentarer du fått! Jag är ju dåligt insatt så här blir det bara ett enkelt godmorgon! Hinner inte klicka runt på länkarna idag heller...Ska vara på möte i jobbet nu direkt på morgonen! Kramiz

MICKAN sa...

Från det ena till det andra så kom jag att tänka på älgtjuren som kom vilse i storstaden häromdagen. Den kunde dom inte söva ner och flytta ut i skogen igen. Näe, den måste skjutas!!! Ska vi göra så med illegala invandrare också???

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Nu är det ju faktiskt så här att en rasist inte är en person som anser att det finns människoraser, om du hade rätt så skulle människans hela utveckling som art vara rasistisk. Och det är den inte över huvudtaget, som sagt så har det funnits människoraser under människans utveckling, t ex när Australhopitheus fanns.

Om det inte finns människoraser, varför finns det då t ex genetiska skillnader mellan människor? Utseendemässiga skillnader finns ju.

Angående rovfåglar: Du har helt fel där, jag kan ta några exempel: När det gäller kejsarörnen finns det en östlig ras och en västlig ras. När det gäller pilgrimsfalken finns det en nordlig ras (den som vi har här i Sverige), en sydlig ras (den som finns kring medelhavsländerna) samt en västlig eller östlig ras (minns inte vilken av dem det är).

När det gäller dessa rovfåglar så står det om detta i en fågelbok som heter Europas fåglar, har jag för mig. Jag kommer inte ihåg den exakta titeln just nu, har boken hemma, men det finns tre fåglar på framsidan, den i mitten är en tornfalk.
Denna bok är väldigt känd, den bör finnas på det bibliotek i närheten där du bor.

När det gäller att det finns raser inom aveln så har du däremot rätt, dock blir det lite konstigt när det gäller groddjur. Hur låter ordet paddraser t ex? I groddjurens fall så säger man inte raser, snarare varianter.

När det gäller att du anser att det finns forskare som är rasister: Det finns det säkert, ordet rasist är dock ett uttryck som har förlorat sin innebörd.
Ta vänsterextremister och vissa sorters "antirasister", de skriker rasist åt personer som inte håller med dem om allting trots att det är de själva som är rasister.

Angående Wikipedia: Du är för enkelspårig för att dina påståenden ska vara sanningsenliga, Wikipedia är för känt och för många hänvisar till den källan för att göra det enkelt för sig, du är helt enkelt inte trovärdig, käre vän.
Wikipedia är en 50-50-källa, där det är ungefär lika mycket som är sant som det är som är falskt.

Jag gjorde vid ett tillfälle ett test angående Wikipedia, testet resulterade i att 13 artiklar av 30 artiklar per kategori innehöll 7-9 sakfel. Jag valde ut 3 kategorier på måfå.

Wikipedia är inte någon så värst trovärdig källa, det finns bättre källor.
Men visst finns det trovärdiga artiklar på Wikipedia, den som du hänvisar till tillhör inte dem tyvärr.
Jag har hittat trovärdiga artiklar där, men tyvärr är de inte så många som de borde vara.

För att vara ett uppslagsverk så finns det alldeles för mycket sakfel på Wikipedia, det finns trovärdiga artiklar där, men som sagt: De är för få.

Angående Nationalencyklopedin: Myckket intressant, men vad har det med som står i mitt blogginlägg att göra? Inte heller någonstans i mina kommentarer har jag nämnt ordet rasism.
Du verkar både enkelspårig och naiv du.

Karpstryparn sa...

Svar till Sanity: Om du blir borttagen och avstängd från PI så har du knappast varit saklig, utan bara kommit med personangrepp, inte visat respekt för dina medkommentatorer osv.
Även jag har fått kommentarer borttagna där, men det berodde på att jag var otrevlig emot den jag debatterade med.

Japp, PI står för något bättre och demokratiskt i vårt samhälle.

Angående giriga: De som driver PI tjänar inga pengar på sidan, den drivs helt die'ellt.
Så hur kan du påstå att de är giriga? Däremot finns det personer som donerar pengar till sidan, att ha en egen server är inte gratis.

Angående muslimer: Jaha, så du anser alltså att våldtäkter, kvinnoförtyck, förföljelser och hatbrott emot judar, uppmaningar till mord på alla som inte är muslimer osv är bra?
Om du anser det, ja, då är du en extremt mycket konstigare person än jag trodde att du är.

Angående PI-blogg: Du är ju bara ett stort jävla skämt du, när PI startade i början på 2008 så var de en blogg, då fanns de på wordpress.com. Men när PI blev nedstängda där så startade de en egen sida med en egen server.
Sedan dess är PI ingen blogg, utan en ren nyhetssida.

PI är en utav Sveriges absolut bästa och demokratiska nyhetssidor, till skillnad ifrån PK-media som aldrig redovisar hela sanningen utan förmörkar och ljuger.
Sedan kan jag hålla med om att det KAN finns någon enstaka artikel på PI som KAN vara LITE vinklad, jag har dock ännu inte hittat den.

Jag har följt PI ända sedan de startade 2008, har varit inne och läst nästan varenda artikel på PI sedan starten, och gör så fortfarande.

Du är bara avundsjuk på PI, börja blogga själv istället och försök påverka i den riktning du tycker är rätt.
Jag lovar dig att du får mycket roligare då.

Angående tidning: För att PI ska kunna bli en tidning så krävs det bl a att de har en ansvarig utgivare.
Och det har inte PI........än.

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Att jag skulle få sådana kommentarer till det här inlägget var väntat, dessutom har mitt inlägg sedan det skrevs igår hitills fått 713 visningar vilket inte är fy skam.

Dåligt insatt? Läs PI och du blir insatt, hehe.
Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till MICKAN: Ja, varför dödade de älgtjuren när det finns någonting som heter bedövningspilar? Hade de använt de senare hade de ju kunnat flytta den till skogen igen.

Angående illegala invandrare: "Anitrasister" och vänsterextremister vill att sådana ska skjutas, enligt dem så försvinnner då rasismen emot invandrare.

Sanity sa...

Skriv gärna till PI och fråga om de är en blogg eller inte - Om du säger att de är en tidning ska jag börja meddela folk detta så att de kan stå till svars som en tidning för vad de skriver. Ingen hellre än jag skulle vilja att de behandlades som en tidning - med alla lagar och regler det medför - men fråga du först och meddela gärna sedan igen.

Nej, Inom biologi ser man till släkten och arter. Allt snack om raser är endast rasistiska påhitt
eller har du hittat något fel i nationalencyklopedins beskrivning av ordet rasism ännu?

Karpstryparn sa...

Svar till Sanity: Enda orsaken till att jag besvarar din kommentar är att även den mest idiotiska kommentar, i det här fallet din, har rätt att få ett svar.

PI är en nyhetssida numera, men innan PI slutade på wordpress.com så var PI en blogg.
Så jag behöver inte fråga redaktionen på PI ett enda dugg.

Angående tidning: Har du svårt för att fatta? För att kunna klassas som en tidning måste objektet ifråga bl a ha en ansvarig utgivare.
Men PI är en rent internetbaserad nyhetssida, alltså behöver de inte ha en ansvarig utgivare.

Eller vet du inte skillnaden på en papperstidning och en nättidning?

Men visst, jag ställer frågan på ett enklare sätt för att du ska förstå hur jag menar: Vet du vad en papperstidning är gjord av?
Så, försök förstå nu.

Angående ditt påstående om att biologi enbart gäller släkten och arter så är det också helt fel, biologi gäller även raser eftersom dessa ingår i biologin.
Eller vaddå, anser du att det inte existerar t ex fågelraser och hundraser? Du är ju dummare än tåget.

Angående nationalcyklopedin: Vad har den med mitt blogginlägg att göra?
Anser du att hundraser och fågelraser är rasistiska påhitt, eller?
Hundraser finns, även om de är framavlade.
Men de fågelraser som finns är inte framavlade, i alla fall inte hos rovfåglarna. Vissa hönsraser är däremot framavlade, dock inte alla.

Som sagt, du är dummare än tåget.

För bara så att du vet, du pratar med en person som har djur som ett av sina absolut största intressen, det har jag nämligen haft sedan jag var typ 7 år.
T ex fåglar kan jag mycket om, även andra djur också.

Så tyvärr, lilla vän, du vet inte ett smack om vad du pratar om.

Karpstryparn sa...

Svar till Sanity angående den bortagna kommentaren: Tyvärr, min vän, du kommer inte längre än så här, din sista kommentar bevisade bara en enda sak, nämligen följande: Du är bara ute efter att prata en massa skit och att tjafsa, sådant accepteras inte här.

Vill du hålla på med sånt, fine. Men då får du göra det någon annastans.
Bye!

Pappan sa...

Jag hävdar att raser existerar och att människan är indelad efter dessa men från skillnad från dig så lyder jag under den rätta beskrivningen av ordet rasist. Jag är en rasist för att jag tror på raser. Hur kan du annars säga att NEs förklaring stämmer men du kan samtidigt hävda att rasism är något helt annat och Sanity bör i så fall vara en antirasist då han kämpar emot rasismen och dess tolkning om raser inom människosläktet? Jag har mer förtroende för hans ord och diskuterar hellre med honom än att lyssna på dig som inte ens kan följa enkla förklaringar även om vi skulle ha helt olika syn på människan. Vi kan iaf disktutera efter de ord som människor har satt.

Karpstryparn sa...

Svar till Pappan: Jag anser också att det finns raser, det finns ju det hos andra djur än människann också.
Men gör det mig till rasist? Svar nej, däremot gör det mig till realist.

Angående Sanity så verkar han vara minst sagt både dum och väldigt trångsynt, men det är ju ganska vanligt för sådana som han.
Ett bevis på det är ju t ex att han fortsätter att posta kommentarer, trots att jag har gjort klart för honom att diskussionen mellan honom och mig är avslutad.
Vilket som är orsaken till det framgår här nedanför.

Angående förklaringar såväl enkla som svåra: Sådant har jag självklart självklart inget emot, men Sanity är bara ute efter att prata skit och annat struntprat, i en av hans senaste kommentarer kom han även med personangrepp.

Förstår du nu varför jag har tagit bort de av hans kommentarer som det stod i? Dessutom är ju diskussionen mellan mig och honom redan avslutad, meningslöst av honom att fortsätta skriva kommentarer som ändå bara blir borttagna.

Pappan sa...

Mitt förra inlägg försvann!

Karpstryparn sa...

Svar till Pappan: Ditt förra inlägg försvann inte alls, jag godkände det. Alltså borde det ha blivit publicerat.

Angående Sanity så diskvalifiserade han (eller hon) sig själv genom att fortsätta att spamma min blogg med skitprats-, hån-, personangrepps- och lögnkommentarer långt efter att jag hade aktiverat kommentarsgranskningen.

Sanity är orsaken till att jag aktiverade den, jag vill inte ha spammare på min blogg.

Alla hans kommentarer från igår kväll och fram tills nu bevisar bara en sak, nämligen att Sanity bara vara ute efter att skriva skit och spamma bloggen.

Jag gjorde alltså rätt som aktiverade den funktionen, det drabbar ju inte personer som är seriösa för de får sina kommentarer publicerade.

Men om din kommentar inte blev publicerad så kan det bero på att spamningsfiltret drog din kommentar över samma kam som Sanitys alla spamningskommentarer, du får klaga på Sanity istället för om den har försvunnit så är det Sanitys fel.

För jag godkände din kommentar.

Pappan sa...

Var det då inte bättre att publicera kommentaren så att man kunde få en avgöra självt om den är ful eller inte- Genom att censuerar går du emot din egen rubrik: "PI-pedia - Din verklighetsreferens i en cencurerad PK-värld" - Du väljer att för PK-världens exempel på hur det ska gå till och godkänner detta genom att agera likadant.

Pappan sa...

Jaså? Det passar visst inte med vissa kommentarer? Konstig artikel isf.

Karpstryparn sa...

Svar till Pappan: För att spamfiltret inte ska reagera på det viset så går det tydligen inte att skicka en kommentar ungefär samtidigt som det kommer spamkommentarer, för nu publicerades ju dina båda kommentarer.
Någon annan förklaring har jag faktiskt inte.

Karpstryparn sa...

Tillägg till Pappan: Dessutom fortsätter Sanity att skicka spamkommentarer, så risken är nog stor att samma sak händer igen.

Pappan sa...

Visa det då! - Så att folk får se vilken idiot han är - Annars är det bara du som framstår som en.

Karpstryparn sa...

Svar till Pappan: Kan du tala om för mig hur jag ska kunna visa hans spamkommentarer när de redan är raderade?

Angående vem som framstår som en idiot: Ärligt talat, är det du som är Sanity? Det verkar så, jag har varit med om förut att personer har kört med olika nic under olika kommentarer.
För övrigt skiter jag i om jag framstår som en idiot eller inte, de flesta som läser min blogg vet att jag inte är någon idiot.

Om DU sedan att anser att jag är det, ja, det skiter jag fullständigt i.

Försöker du må bra av att störa dig, eller vad är det frågan om? Du framstår ju själv som en idiot.

Pappan sa...

Om de är raderade finns det inget att göra. Du borde kanske skippa spamfiltret och låt alla få läsa alla meddelanden så att man självt kunde få ta ställning om inlägget är illa är inte. Genom att censurera går du emot din egen rubrik.

Karpstryparn sa...

Svar till Pappan: Det går inte att skippa skräppostidentifieringen, eftersom den är automatiskt inskriven i bloggen.

Angående censurera: Det finns ingen anledning att publicera kommentarer som innehåller personangrepp och påhopp, därför gör jag det inte. Folk som skriver sånt får inte kommentarerna publicerade, det har med sunt förnuft att göra.

Så nej, jag går inte emot min rubrik. För rubriken handlar om PI-pedia, inte Karpstryparn II. Hur du har lyckats missa det är minst sagt märkligt.