fredag 9 december 2011

Argument, del 1: Sverige klarar sig bra utan invandrare

Så var det dags för en faktaserie igen, sist jag publicerade en sådan var i början då denna blogg startade. Den serien hette Dödens sjö.
Serien handlade om ett mord vars offer upptäcktes under vattnet i en sjunken stad som hade dränkts genom att en ny vattenreservoar (eller sjö, om man så vill) skapades genom att en jättestor dam släpptes på.
Den serien var uppdelad på 9 eller 10 inlägg, och nu är det alltså dags för en ny faktaserie.

Den här faktaserien, vilken ni nu ska få läsa den första delen av, heter Argument och är uppdelad på tre inlägg. Det första handlar om argument emot invandring.

Det finns människor som anser att det finns fördelar med invandring.
Och visst finns det invandrare som tillför Sverige bra saker, men de flesta av sådana invandrare hittar man inte i de s k MENA-länderna. Man hittar dem absolut inte i Afrika och arabländerna.
Ska man prata om invandrare som tillför Sverige bra saker så ska man prata om europeiska invandrare som t ex norrmän, finländare, danskar, holländare och tyskar. Men visst finns det också exempel på europeiska invandrare som inte tillför Sverige någonting bra.
Ett annat exempel på invandrare som som tillför Sverige bra saker är japaner och kineser, jag tänker nu på t ex deras tekniska resurser. 
Med andra ord så behöver vi människor i Sverige med bra utbildning och som är kapabla att utföra den. 
Alltså är en övervägande majoritet av den invandring som vi har haft de senaste 23 åren till Sverige nästan enbart fel.

Det är den som kallas för massinvandring, den har blivit större och större för varje år.
Dessa invandrare är, med få undantag, inte intresserade av att anpassa sig till det svenska samhället. Inte heller tillför de någonting, det mesta de tillför är ökad brottslighet. 
Jag har träffat många invandrare från samma länder som de invandrare som inte tillför Sverige någonting kommer ifrån.
De invandrare som jag har pratat skäms över att komma från dessa länder, när de ser vad deras landsfränder ställer till med i Sverige.
Det var många invandrare, bl a arabiska och grekiska, som röstade på SD i riksdagsvalet förra året.
Nästan hälften av alla som röstade på SD i riksdagsvalet 2010 var invandrare.

Det är inte svårt att förstå varför.
Ett exempel: I den stad där jag bor (vilken för övrigt är en av de största mellanstora städerna i Sverige) finns det ett mycket invandrartätt område med mycket brottslighet i, det är det största boendeområdet där. I det området fick SD i den staden i det senaste riksdagsvalet flest röster, de flesta som röstade på SD var invandrare.

Ett annat exempel: I nästan varenda invandrartätt område ända ifrån sydligaste Skåne och upp till Stockholm röstade många invandrare i det riksdagsvalet på SD, inte bara svenskar.
Och då syftar jag på bl a människor från före detta Jugoslavien.
Men ovanför Stockholm och uppåt fick SD nästan inga röster alls.
350 000 människor i Sverige röstade på SD, hälften av dessa var invandrare.

Är detta en slump? Knappast. Både svenskar och invandrare är skittrötta på massinvandringen, de som röstade på SD vill att massinvandringen stoppas genom att invandringen stoppas med 80-90 %.
Men de vill annat också naturligtvis.

För Sverige klarar inte av de här vansinnigheterna. Det är våra PK-politiker som har skapat denna vansinniga utveckling, alla som är emot den stämplas av dem och PK-media som rasister och främlingsfientliga.
När ska dessa politiker fatta att de gräver sin egen grav? Varför vill de inte få ordning på Sverige?
Istället fortsätter de att ösa in folk, de tror t ex att de får bort arbetslösheten då.

Men det enda det resulterar i är att den ökar, både invandrare och svenskar drabbas.
SD är det enda partiet i riksdagen som vill göra något åt det här, de andra partierna låtsas som om det "regnar".

Och PK-media som t ex Aftonbladet tappar läsare, det är inte så konstigt.
Följden av detta blir att politiskt inkorrekta nyhetssidor som t ex Avpixlat och Nationell.nu ökar sin läsarskara.
Nationell.nu har c:a 32 000 läsare per dag, och Avpixlat låg i november på 12:e plats över Sverige mest lästa nyhetssidor:

http://www.nationell.nu/2011/11/07/32-000-besokare-pa-nationell-nu/ ,

http://avpixlat.info/2011/12/01/avpixlat-pa-alexas-tolfte-plats-under-november/ .


När PK-media ljuger och förmörkar, ja, då söker sig folk till sanningsenlig media istället.

Och den vänsterextrema tidsskriften Expo hetsar mot svenskar och invandrare som är emot massinvandringen och det mångkulturella samhället.
Ett bra exempel på nackdelar med invandring kan man se i vad som hände när de vita nybyggarna kom till Nordamerika, då började nämligen Nordamerikas indianer att "rensas ut" i form av förföljelser av olika slag. Idag finns det inte många indianer kvar i Nordamerika.

När det gäller invandringsbrottslighet i Sverige så följer här några lika enkla som vanliga exempel: 


http://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svenskar-med-ran ,


http://avpixlat.info/2011/12/06/kvinna-gruppvaldtagen-pa-flyktingforlaggning/ .


Och här har vi en artikel (skriven av skribenten Mats Dagerlind) som bygger på sakliga argument emot invandring: http://avpixlat.info/2011/12/04/utan-invandrare-stannar-kriminalvarden/ .


Och här har vi en minst lika saklig artikel skriven av Robsten i samma ämne: http://robsten.blogspot.com/2011/12/en-ohallbar-vision.html 

Läs även följande artiklar:  


http://www.newsmill.se/artikel/2011/12/02/cs-krav-p-kad-arbetskraftsinvandring-ger-d-lig-tillv-xt ,


http://www.dn.se/nyheter/sverige/utan-invandrare-stannar-sverige ,


 http://www.svd.se/nyheter/inrikes/muslim-uppmanades-ata-flask_6699023.svd .


17 kommentarer:

Ninja sa...

Nu ska jag iväg på "korttids invandring".....hoppas jag tillför Spanien något :)

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Aaah, du ska på semester eller något liknande alltså. Då är det skillnad, för då åker man ju hem igen.

Anonym sa...

Jag är så f*rbannat trött på allt prat om att invandrare är kompetenshöjare. I vad då? Överfalls- och gruppvåldtäkter? Bötning? Personrån? Bedrägerier?

Ja, Sverige klarar sig MYCKET bra utan invandrare. Det är nog nu! Övernog!

Smörblomma sa...

Just det. Massinvandring för inget gott med sig, det vill mest bli så att det slukar en massa resurser istället.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Kan bara hålla med.

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Kan bara hålla med.

Martin sa...

Vart var dina argument emot själva invandringen? Verkade mer bara vara "fakta" om hur många som röstade på SD? Utöver den hintade idén om att invandrare är synonymt med brott och kriminalitet?

Fenixmonas sa...

Bra skrivet och visst är det så det är...noterade också att väldigt många invandrare röstade på SD vid förra valet...Ha en bra lördag! kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Ja, mina uppgifter är ju faktabaserade.
Kramiz

Anonym sa...

Håller med dig fullt ut! Ett så självklart blogginlägg har jag nog aldrig läst! Du borde överta rollen som både stats och migrationsminister! De som idag innehar de positionera kan aldrig vilja landet väl!

Det är nog nu, jävligt nog!

Karpstryparn sa...

Svar till den Anonym som skrev det där om stadsminister och integrationsminister: Vilket struntprat. Bara för att jag är saklig innebär det inte att jag passar som dessa två saker.
Dessutom går det inte att vara båda dessa saker, i alla fall inte i Sverige.

Karpstryparn sa...

Svar till Martin: Om du hade läst mitt introduktionsinlägg från i söndags till denna faktaserie så hade du kunnat läsa att jag inte kommer att ta upp precis alla argument emot invandring, serien är ju bara på tre inlägg, de andra två ska handla om vänsterextremister/kommunister och om Sverigedemokraterna.
Nästa inlägg i dennas faktaserie kommer nästa fredag.

Men ett av flera argument emot invandring är om de vita nybyggarna som invandrade till Nordamerika och föste undan indianerna.
Ett annat exempel på argument emot invandring är att ska vi ta in invandrare så ska vi som sagt ta in människor som verkligen tillför Sverige någonting, som t ex japaner, holländare, norrmän och kinseser.
Jag syftar nu på t ex japaners teknologi.

Invandrare ifrån arabländerna och Afrika tillför, med ytterst få undantag, ingenting.

Läs mitt inlägg några gånger till, och grundligt också.
Eller kan du inte läsa?

Och angående fakta om SD: Hur vet du hur många invandrare i min hemstad som röstade på Sverigedemokraterna i förra riksdagsvalet, alltså under förra året? Jag vet hur många det var, det har jag nämligen tagit reda på via internet.

När det gäller vart, vilka och hur många röster som SD fick rent allmänt i landet då så har jag tagit reda på det också, detta visade sig inte långt efter valet.
En annan anledning till att jag tog upp SD var att c:a hälften av de som röstade på SD var invandrare.
Det har på sätt och vis med argument mot invandring att göra, eftersom de flesta av dessa invandrare är emot massinvandring och invandringskriminalitet.

Och vaddå "den hintade ide'n om att invandrare är synonymt med brott och kriminalitet"?
Påstår du att inga invandrare begår brott?
Säg det till de muslimska invandrartjejer som har blivit misshandlade av sina pappor och bröder för att de umgås med etniska svenskar.

Ett annat exempel på invandringsbrottslighet har vi i Södertäljemaffian.
Det finns många exempel på invandringsbrottslighet, av vilka jag bara har nämnt några få.

Dessutom är det skillnad på invandrare och invandrare.

Kan du förstå vad du läser?
Nej, tydligen inte.

Det ska bli intressant att läsa ditt svar angående allt det här.

Martin sa...

"Dessutom är det skillnad på invandrare och invandrare."
Jag håller med, men du verkar själv inte kunna skilja mellan asyl- och arbetsinvandring. Du klumpar ju ihop japaner och folk från t.ex MENA.

Du jämnför dagens invandring med Sverige och nybyggarna i USA? Kan du förklara i detalj hur de är relevanta till varandra?

Jag skrev ALDRIG något om att invandrare inte begår brott. Vad jag skrev var att du verkar tycka att kriminalitet och invandrare är synonymt. Du vet vad det betyder va? Enligt BRÅ är de invandrare från närliggande länder i norden de som är mest överrepresenterade i brottsstatistiken i Sverige. Hur ställer du dig till det? Eftersom du anser att den Europeiska arbetsmarknadsinvandringen är bättre för samhället än utom-Europeiska?

Emma sa...

Sv; Jaså hehe :)

Karpstryparn sa...

Svar till Martin: När jag pratar om att det är skillnad på invandrare och invandrare så syftar jag på vilka länder större delen av de invandrare som inte sköter sig kommer ifrån och vilka länder de flesta som sköter sig kommer ifrån, jag har alltså inte nämnt varesig asyl- eller arbetsinvandring på den punkten.

Men jag håller med om att de flesta asylsökande och arbetskraftsinvandrare inte sköter sig. Sedan har vi ju invandrare som har företag där arbetskraftsinvandrare behandlas på sätt som är rent utsagt vidriga, jag tänker nu på t ex städföretag. Oftast kommer dessa invandrare från liknande delar av världen som de invandrare som utnyttjas som arbetskraft.
Detta är också ett jätteproblem.

Nej, jag klumpar inte ihop japaner med människor från MENA-länder, däremot tillför japaner bra saker medans en övervägande majoritet av de som kommer ifrån MENA-länderna inte gör det.

Den vita invandringen till Nordamerika och dagens invandring till Sverige har stora likheter, t ex trängs många svenskar och även vita invandrare undan av människor som mest skapar problem.
De vita nybyggarna gjorde samma sak mot indianerna, de vita begick brott emot indianerna också.
Men det finns fler likheter än så naturligtvis.

Angående invandringsbrottslighet: Nej, men du antydde att invandrare aldrig begår brott.
Så hur ska du ha det?

Japp, jag vet vad ordet synonymt betyder. Men frågan är om du vet vad det betyder.

Angående BRÅ: Hur ställer du dig till att det på de flesta fängelserna i Sverige kryllar av icke-vita invandrare och invandrare från icke-västerländska länder?
Vid ett tillfälle jobbade jag på en arbetsplats ihop med en före detta kåkfarare, han hade suttit i fängelse för grova brott. De fängelser han hade suttit i är Sveriges fyra största.
På dessa fängelser var lite över 90 % av internerna icke-vita och icke-västerländska invandrare.
Han själv var från Bosnien.
När det gäller din hänvisning till BRÅ-statistik så har jag hittat exempel på det motsatta på BRÅ mot vad du påstår, enligt den statistik som jag har hittat så är det inte alls som du påstår utan precis tvärtom.
Enligt det som jag har hittat är vita invandrare ifrån våra grannländer i Norden de som är minst brottsliga.
Hur ställer du dig till detta, eftersom du anser att den utomeuropeiska arbetsinvandringen är bättre för samhället än den europeiska?

Martin sa...

Problemet med dig är att du skriver saker såsom: "Hur ställer du dig till detta, eftersom du anser att den utomeuropeiska arbetsinvandringen är bättre för samhället än den europeiska?" Jag har aldrig påstått något sådant. Lite trist att du inte bara faktiskt kan svara på mina frågeställningar utan att lägga ord i munnen på mig, som det heter. Du svara heller inte direkt på mina frågor om dina påståenden.

Jag skrev aldrig något om att invandrare begår brott, vad jag faktiskt skrev var: "Utöver den hintade idén om att invandrare är synonymt med brott och kriminalitet?" Hur får du det till att jag påstår att invandrare inte begår brott?

Även fast du inte direkt använder begreppen asyl- eller arbetsinvandring så snackar du trots allt om det, eftersom du jämnför invandring från t.ex Japan och länder i Mellan-Östern. De kommer hit på olika vilkor. Alltså, kan du inte förenkla dig så som du gör. Ska du skriva något av vikt, så måste du kunna vara klar i vad du skriver och formulera dig på ett bra sätt. Annars ser det bara ogrundat ut och löjligt och du kommer inte bli tagen seriös av någon annan en, de som själva inte förstår något om politik i Sverige.

Karpstryparn sa...

Svar till Martin: Jag har svarat på dina frågor, därför är konstigt att du inte kan svara på mina.
Det verkar som du har svårt att veta vad både frågor och svar är för någonting.
Dessutom har jag precis lika mycket rätt att ställa frågor till dig, som du har att ställa frågor till mig.
Eller vet du inte vad man gör i en debatt? Har du ens sett någon, t ex i TV? Det verkar inte så.

Däremot verkar du inte kunna argumentera för vissa saker som du påstår.
Intressant är också att du inte har några svar på vissa saker som jag skriver, t ex det om att jag har källa på att internerna på Sveriges fyra största fängelser består av lite över 90 % icke-vita invandrare och icke-västerländska invandrare på varje utav dessa fängelser.

Angående det där med brott: Ja, med tanke på hur du uttryckte dig så..

Självklart kommer olika invandrare hit på olika vilkor, men nu var det inte som vi pratade om.
Alltså kan du inte förenkla dig så som du gör.

Till skillnad ifrån dig så formulerar jag mig klart och tydligt, jag formulerar mig helt enkelt på ett bra sätt.
Men du gör det inte, istället inbjuder du till missförstånd.
Och du ska tala om för mig hur man ska formulera sig, när du inte kan det själv.
Tillåt mig skratta ut dig.
Hur vore det om du formulerade dig på klara, tydliga och bra sätt istället?
Eller är det jättesvårt det?

Eftersom du inte gör det så ser det bara ogrundat ut och löjligt och du kommer inte att bli tagen seriös av någon annan än de som själva inte förstår något om politik i Sverige.