måndagen den 9:e januari 2012

Sverigedemokraterna ökar? Hur står det till med den vanliga veligheten hos PK-media?

Hur ska PK-media ha det egentligen? Vissa dagstidningar tar enbart upp SD:s motgångar, men aldrig deras framgångar.
Ett exempel på en sådan tidning är toalettpappersblaskan Metro (som faktiskt är värre fascist- och lögnmedia än Aftonbladet), idag i form av denna artikel: http://www.metro.se/nyheter/sd-tappar-var-fjarde-valjare/EVHlah!oOEMOwTxEM94w/ .
I den står det bl a att Sverigedemokraterna backar kraftigt i Metro YouGovs senaste mätning och att 6,9 % är det lägsta stödet för partiet sedan i början av maj.
Men vad är det som är så felaktigt och lögnaktigt med det då? Jo, enligt Demoskops mätning i januari i år ökar SD med 0,9 till 6,0: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article14182632.ab .
Metro ljuger alltså återigen.

Och i december 2011 fick SD hela 7,6 % i en Sentiomätning: http://sdpartille.wordpress.com/2012/01/01/sd-far-76-i-sentio-for-december-2011/ .

Hur ska PK-media ha det egentligen? Eller kan det möjligtvis vara så att de börjar bli oeniga om vad som menas med demokrati? För hitills har det ju varit väldigt jämt på den punkten, ena dagen har SD blivit hånade och smutskastade utav bara helvete för att nästa dag bli det en aning mindre.
En annan sak som är intressant är att efter maj förra så fick SD i en opinionsmätning (om jag inte minns helt fel så var det i en United Minds-mätning) lite över 8 %. Men detta talades det tyst om i PK-media, inte en enda rad skrevs om det.
De som fick reda på denna framgång hittade den på andra ställen, t ex på de sidor där mätningsresultatet fanns publicerat.

En kommentar skriven av signaturen  Mr_Realistic i kommentarsfältet till http://avpixlat.info/2012/01/09/yougov/ har en slagkraftig poäng:

"Alla normalbegåvade slaskmedialäsare måste ju undra lite hur det är möjligt att Sverigedemokraterna i somras tappade till drygt 3%, sedan tappat ytterligare stöd enligt alla oponionsundersökningar som går att läsa om, och nu slutligen tappat var 5:e väljare, men ändå ligger på 6.9%? Borde inte slaskjournalisterna förstå att deras läsare inser att det vore omöjligt för SD att ligga över valresultatet om de enbart tappar i alla undersökningar?"

För när det gäller felaktigheterna om SD:s nedgång så är det inte svårt att slå hål på myterna, i alla fall inte om man tänker längre än vad näsan räcker.
En annan saklig kommentar skriven av signaturen machiavelli78 lyder så här:

"Läste också metros artikel där hävdade man att SD inte når ut pga att mätningarna domineras av S stora nedgång och den finansiella oron.Visst är detta tillfäligtvis dominerande men det är ju samtidigt ett sätt att idiotförklara Svenska folket som om de inte kunde hålla mer än två frågor i huvudet samtidigt. Sen att fyra partier ligger betydligt sämre till än SD nämns inte överhuvudtaget trots att det var en stor manifestation i Malmö mot våldet nyligen av orsaker alla vet vad de beror på även om de tiger visar ju tydligt hur media leder Svenska folket."

Det enda som var lite galet i den kommentaren var att det på några ställen fattas några punkter och komman, samt stor bokstav på ett ställe, i övrigt är den bra.

Men ensidiga artiklar med lögner om att det går dåligt för SD är typiska för PK-media som Metro, när de tar upp bra resultat för SD så står det bara om det på bara någon rad i någon artikel som inte ens har med SD att göra.
Och det ska kallas för bra och seriös journalistik det, ha ha ha-a-a-a! Metro är värre än både SVT och TV4 när det gäller detta.
Dessutom är det skrattretande av Metro att påstå att detta är SD:s lägsta siffra sedan maj, vid ett tillfälle hade SD 5,5 %. Men det finns många opinionsundersökningar, så att påstå att det går dåligt för SD stämmer lika bra som att jag sent i går kväll från skallen och ner till skrevet blev tvärsäkert itudelad rakt av av en dubbelyxa.
Jag är ingen journalist, men jag skulle kunna vara mer saklig och seriös med både extremt grova hjärnskador, vattenskalle och så vanskapt att jag bara skulle kunna "skriva" med hjälp av ändtarmsgaser som vid kontakt med bläck omvandlades till materialiserat kladd, än vad någon politiskt korrekt journalist är.

Dessutom har alla riksdagspartier utom folkmordspartiet Vänsterpartiet gått upp, V backar en halv procentenhet. Och detta trots att de har fått en ny partiledare i form av Jonas Sjöstedt. Hur han ska kunna se till så att hans folkmordsparti ska kunna bli demokratiskt när det inte har varit det de senaste 26 åren återstår att se.
Men vill han ens att det ska bli det? Nej, är han kommunist så vill han inte det, för vill han det så sviker han sina kommunistiska ideal.

Angående PK-medias märkliga velpåståenden om SD:s påstådda nedgång kan ni läsa mer om det på bl a följande länkar:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6636425  ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-tappar-valjare-enligt-matning_6755939.svd ,

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.821709-sd-tappar-valjare-enligt-matning ,

http://hd.se/inrikes/2012/01/09/sd-miste-drygt-var-femte-valjare/ ,

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-miste-drygt-var-femte-valjare

och

http://www.corren.se/Sverige/?articleId=5898791  .

6 kommentarer:

Ma sa...

Det där med statistik och hur man ljuger med statistik är faktiskt något som gammelmedia är jättebra på speciellt Metro. Ibland undrar jag om de inte ens har lärt sig vanlig matematik...

Smörblomma sa...

Ha, ha, jag undrar vad den finlandssvenska motsatsen till Metroblaskan är :) Fast jag tror inte att det finns någon, lite synd det kanske också på sitt vis...

Fenixmonas sa...

Statistik är ett fantastiskt redskap för att producera lögner i stort format...finns inget lögnaktigare till än statistik...den kan vinklas och visa precis vad man vill...klart de ökar, det kommer nästa val att visa! Kramiz!!

Karpstryparn sa...

Svar till Ma: Ja, Metro står i en klass för sig, värre ljugmedia är det svårt att hitta.

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Ja, hehe, det undrar jag också.

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Det beror nog på vilken statistik det gäller, men visst finns det mycket statistik som inte stämmer så bra med verkligheten.
Kramiz