tisdag 24 mars 2015

Intressant sammanträffande i kvällens "Trolljägarna" om näthat mot den cp-skadade komikern Jesper Odelberg

Kvällens avsnitt av TV3:s program "Trolljägarna" var särskilt intressant, detta på grund av ett visst sammanträffande. I avsnittet uppmärksammades en del näthat emot bl a den cp-skadade komikern Jesper Odelberg.
En av de personer som enligt programmet stod för en del av det värsta näthatet emot honom gick under signaturen "Morningstar", andra nic som denna person gick under var bl a "Robin Shadow".
"Morningstar" är enligt kvällens avsnitt en kvinna i 50-årsåldern som brukar kommentera på Avpixlat, Exponerat och Fria Tider.
Detta var en lustigt sammanträffande, jag själv kommenterar ofta på dessa nyhetssidor och har ofta sett kommentarer från just "Morningstar" på dem.
Samtliga kommentarer från henne i kvällens avsnitt kände jag för övrigt igen, långt ifrån alla som hon har skrivit är dock rasistiska.
Vad är det som är rasistiskt med att skriva att man hatar muslimer t ex? Jo, ingenting alls.
I vilket fall som helst var det lite kul att se kvällens avsnitt av "Trolljägarna".

Men Jesper Odelberg då? Jo, visst är han kommunist, han bekänner sig ju till en ideologi som är ansvarig för folkmord på minst 120 miljoner människor på grund av både etniska och politiska skäl.
Och visst hatar han Sverigedemokraterna, hans lögner om partiet talar ju sitt tydliga språk.
Men oavsett vad jag tycker om honom skulle det aldrig falla mig in att skriva kommentarer som hånar honom på grund av hans cp-skada.
Att göra sådant är minst sagt ett antal rejäla "slag under bältet", så att säga.
Jag tycker helt enkelt inte att sådant är okej.
Eller som en moderator för Exponerat tidigare ikväll skrev:

"Vi undanber oss kommentarer om Jespers CP-skada. Attackera hans politiska agenda i stället, det är minst lika enkelt. Ni behöver inte sjunka till vänsterpöbeln nivå."

Och jag håller med, vi invandringskritiker ska inte nedlåta oss till att sjunka till denna pöbels nivå. Istället kan de kräla i det spygröna stoftet själva.
Så här skrev jag förresten tidigare ikväll i kommentarsfältet till Exponerats artikel om det näthat som "Trolljägarna" ikväll tog upp som signaturen "Morningstar" hade utsatt Jesper Odelberg för:

"Att Jesper Odelberg sprider lögner om Sverigedemokraterna är lika oacceptabelt som att han näthatas.
Men att han fruktar för sitt liv köper jag inte, det luktar snarare snyfthistorier.
Däremot är han en bra komiker, jag tycker att han ska hålla sig till det."

Kommentarerna "Uppenbart att cp-skadan i hans fall inte bara är isolerad till kroppen" och "Sådana där missfoster tog de bort vid födseln förr i tiden" kände jag också igen, de hade skrivits i artikelns kommentarsfält men raderats.
Och kommentaren "Finns det inga höga backar där mongot bor som man kan knuffa ned rullstols-cp:et utför? LOL" kände jag också igen, den hade nämligen skrivits av "Morningstar" fast inte på Exponerat då.
Världen är liten, som det heter.

http://www.exponerat.net/jesper-nathatas-for-sin-cp-skada-finns-det-inget-stup-du-kan-rulla-ned-for/  ,

http://www.metro.se/nyheter/jesper-nathatas-for-sin-cp-skada-finns-det-inget-stup-du-kan-rulla-ned-for/EVHocx!KmYg3uRquSwRM/ ,

http://www.tv3.se/trolljagarna/nattrollet-onskar-livet-ur-jesper-odelberg ,

https://twitter.com/odelbergjesper .

Inga kommentarer: