onsdag 4 mars 2015

Vem resonerar konstigast? Veganen eller Stefan Löfven?

Att Sverige sedan riksdagsvalet 2014 har gjort sig känt för att ha världens mest inkompetenta och ynkliga statsminister är allmänt känt vid det här laget, Stefan Löfven har ju titt som tätt sedan dess (men även innan valet också) bevisat att han minst sagt inte har så mycket som "en enda häst i det förstörda stallet".
Ta bara det här med Saudiarabien t ex, enligt honom är nämligen det landet ingen diktatur för att i nästa sekund helt plötsligt vara det.
Löfven har ju lyckats med det som få svenska politiker har gjort tidigare, nämligen att ge uttrycket "hoppandes fram och tillbaka över ån efter vatten" en helt ny innebörd.
Eller ska vi säga "jag är en enbent och kobent höna som inte vet vilken fot jag ska stå på"?
Under tisdagskvällen blev han nämligen återigen uthängd och avslöjad som just detta, då visade det sig nämligen att regeringen har hemligstämplat ett brev från Saudiarabiens ambassad i Stockholm om det militära samförståndsavtalet mellan Sverige och Saudiarabien.
Brevet är undertecknat av regeringens försvarsminister Peter Hultqvist, beslutet togs under regeringssammanträdet den 26 februari i år.
Men Stefan Löfven påstår att han inte känner till det här.

Nu undrar jag bara hur många gånger Löfven sov i skolan under sin skolgång också? Gick han ens i skolan förresten?
För det här är allvarliga saker, det är ju viktigt att en statsminister oavsett politisk tillhörighet har koll på sin regering.
Visst, Löfven behöver väl inte ha koll på hur ofta hans ministrar går på skithuset, men lite mer än detta är ju inte att kräva för mycket.
Eller också är det det.
Men det klart, en statsminister som dag ut och dag in hela tiden tjatar om att landets tredje största parti är fascistiskt och rasistiskt, samtidigt som han inte har några som helst problem med att samarbeta med en av världens tre värsta och största diktaturer, talar ju sitt tydliga språk.
Löfvens resonnemang får mig förresten att tänka på den vegan som hade problem med flatlöss vid ett visst könsligt ställe på sin kropp, men som försökte få bort dem utan att döda dem.
Om denna pappskalle stod det nämligen om under tisdagen på en sajt som heter Omtalat, och som tydligen är en del av Expressen.
Han och Löfven har ju faktiskt en sak gemensamt, de har ju lite problem med vissa saker.
Men medan den ena av dem väljer att försöka få bort sina problem väljer den andre att samarbeta med dem.
Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men i det här fallet slår jag faktiskt ett slag för veganen.
För jag tror knappast att han skulle vilja samarbeta med krafter som vill döda honom.
Eller har jag fel när jag säger att flatlöss inte vill döda folk? Om de så skulle vilja det så skulle det väl i så fall vara frågan om en korsning mellan flatlöss och ebolavirus, den korsningen tror jag dock för övrigt inte är biologiskt möjlig.
Fast å andra sidan "växer ju det gott om galna vetenskapsmän på träd", så man vet ju aldrig.
Vissa personer borde nog ta till sig följande uttryck: Don't fuck with Mother Nature!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/beslut-papper-om-saudiaffaren-hemligt_4378525.svd  ,

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/lofven-kande-inte-till-hemliga-dokumenten_4379337.svd .

Inga kommentarer: