söndag 26 juli 2015

I gårdagens Sverigekanalen live: Om bl a SD:s 23,3 % i veckans Sentiomätning och Kuggnäsfestivalen

På grund av ett litet missöde från min sida igår (närmare bestämt i form av jag ringde fel telefonnummer) så var jag inte med i Sverigekanalens livesändning förrän 2 timmar och 20 minuter in i den, alltså 1 timme och 20 minuter senare än jag skulle ha varit med.
När jag äntligen kom med bad jag naturligtvis programledaren om ursäkt för detta (jag bad även om ursäkt för några arga sms som jag hade skrivit till det numret), anledningen till att det blev så här galet var att jag då jag sist var med för två veckor sedan var med via just det numret. 
Jag trodde därför att det var det nummer man skulle ringa, detta visade sig dock inte stämma så nu vet jag det.
Däremot var det tydligen krångel med telefonlinjen till det riktnummer man skulle ringa, så det tog en stund innan jag kom fram via det. Men till slut gjorde jag det.
Mitt Skype fungerar fortfarande inte, så därför kommer jag att medverka via telefon i Sverigekanalen tills jag får ordning på Skype (om jag ens får det).

Nåväl, större delen av gårdagens livesändning handlade om den skräll som skedde i torsdags, alltså då Sverigedemokraterna fick hela 23,3 % i en Sentiomätning. Detta är partiets högsta siffra någonsin i opinionsmätningar och naturligtvis skrev inte svensk PK-media a la' Aftonbladet, Expressen osv någonting om detta.
Varför? Jo, de tror att det skulle gynna SD.
Nåja, denna mätning stod det istället om i annan mer sanningsenlig media, närmare bestämt då på politiskt inkorrekta nyhetssajter som t ex Fria Tider, Exponerat, Avpixlat osv.
Som sagt, sändningen handlade mycket om just detta resultat för SD och om Sverigedemokraterna rent allmänt, t ex om att SD ska arrangera en prideparad för HBTQ-personer genom området Järvafältet där det bor väldigt mycket muslimer, detta förmodligen för att framkalla reaktioner från muslimer och därmed visa vilken syn som många muslimer har på sådana människor. men även om årets Kuggnäsfestival och även en del tidigare Kuggnäsfestivaler. 
Jag tog förresten upp ett antal intervjuver som jag hade gjort med ett antal HBTQ-personer i syfte att få veta vad de tycker om pridefestivaler och prideparader, de flesta svar jag fick var väldigt intressanta. De flesta av dem jag intervjuvade tyckte nämligen att dessa pridearrangemang ökar fördomar emot homosexuella och andra HBTQ-personer, lyssna på den inspelade livesändningen och ni får veta mer.
På grund av att jag ska till Kuggnäsfestivalen till veckan så kommer jag därför inte att medverka i Sverigekanalen nu på lördag, men lovade programledaren att jag skulle filma lite samt att också försöka få någon intervju med något av banden som ska spela. 
Jag kommer i så fall att lägga upp dessa filmer på min Youtubekanal Karpstryparn Stomp.
Sändningen handlade förresten också om en del av banden som ska spela, t ex Enhärjarna och Pitbull Farm. Jag läste t ex upp listan på de band som ska spela, och även när de ska spela.
Jag tog också upp Ultima Thules sista spelning, som för övrigt skedde på Kuggnäsfestivalen 2012, samt också en intervju med bandet i Ulf Elfvings program Efter tre 1993 (eller var den 1994? Jag minns inte riktigt).

För er som vill höra gårdagens livesändning så går ni bara in på den första av länkarna här nedanför, klicka på den pil där det står 00.00 bredvid och programmet spelas då upp.
Förutom mig själv så var igår även Kent Andersson från Nacka med, men på grund av mitt misstag med telefonnumret så är jag som sagt inte med i programmet förrän 2 timmar och 20 minuter in i dess sändning.
Trevlig lyssning på er!










Inga kommentarer: